[Pardus-kullanicilari] ses kartı problemi

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
6 Şub 2008 Çar 22:05:02 EET

06.02.2008 tarihinde ziya Küçükkişnişci <mzkucukkisnisci at gmail.com> yazmış:

>  Bugün itibariyle sistemim güncellendi fakat ses sorunum devam ediyor. Ek
> olarak bu sorunum windows XP pro işletim sistemindede mevcuttu sonradan
> çözüldü. Tahminim kullanmış olduğum bilgisayar modeli farklı işletim
> sistemlerinde bu tarz tanıma sorunları yaşatabiliyor. İşin kötü tarafı bu
> modelin driver larını asus un resmi sitesinde dahi bulamıyorum.
>  Dediğiniz gibi syntek driver ı da kurdum fakat kamera sorunum da
> çözülmedi, bende kamera mı syntek olarak hatırlıyorum fakat hala
> göremiyorum...

alt+F2 tuşlayın gelen pencereye konsole yazıp enter tuşuna basın, bir
konsole açılacak oraya

/usr/sbin/lspci && /usr/sbin/lsusb

komutu verin, gelen çıktıyı bu mesaja yazacağınız cevaba ekleyin, sisteminiz
hakkında bilgi sahibi olalım.
yoksa "syntek miydi değil miydi?, ses kartı neydi?" gibi soruların sonu
gelmez...

ayrıca ses kartı için başka birşey deneyebilirsiniz, şöyle ki; windows
kullanırken adaptörü çıkarın, pilden çalışsın,
sistemi kapatın, tekrar açtığınızda Pardus'a giriş yapın, çalışma ihtimali
var, bu şekilde yapılmayınca,
yani donanımdan akımı tamamen kesmeden bir işletim sistemi donanımı
kilitleyebiliyor. mesela benim ethernet
kartım. Pardus'tan çıkıp doğrudan XP'ye girersem çalışmıyor...