[Pardus-kullanicilari] RAID baðlantýsý ve Sunucu tercihi?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
28 Ara 2008 Paz 04:55:37 EET

Merhaba,

2008/12/27 Uygar UZUNHASAN <uygaruzunhasan at yahoo.com>

> İş yerlerimden birinde Pardus'u sunucu olarak kullanıyorum, postgresql ve
> samba paylaşılıyor. Yeterli oluyor.
>
> Başka bir iş yerinde ise RAID1 bağlı 2x3 HDD li bir sistem var.
> Bu sistem önce FedoraCore7 idi sonra Ubuntu ile değiştirdik. Şimdi işletim
> sistemini yeniden kurmam gerekiyor.
>
> Pardus ile yazılımsal veya donanımsal RAID yapabilir miyim. Olmuyorsa hangi
> işletim sistemi benim için daha güvenli, kararlı ve kurulumu kolay olur.
> Muhtemelen Apachi, MySQL, PostgeSQL, ftp ve Samba sunucu olarak da
> kullanılacak.
> [...]

Pardus'ta linux soft-raid yapmak mumkun, biraz ugrasirsaniz yapabilirsiniz,
sistem acilisinda da mudur=raid eklentisi ile (GRUB menusundeki kernel
satirinda) RAID sistemler acilista calistirilabiliyor.

Ancak bu henuz kolay kullanilabilir degil bence, o yuzden size tavsiyem
Ubuntu Alternate CD ile sistem kurmaniz.

Emre