[Pardus-kullanicilari] arts Sorunsalı.

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
23 Ara 2008 Sal 11:53:19 EET

Emre Erenoglu wrote:
> Merhaba,
>
> 2008/12/23 Deniz Ege Tunçay <denizutkan at lanetlidiyarlar.com
> <mailto:denizutkan at lanetlidiyarlar.com>>
>
>     Sistemimde yer alan *arts* isimli bir bileşen, sistem kaynağımın %40
>     ile %70'ine yakınını sömürmekte. Daha evvel Task Manager'da bu
>     bileşenin bu kadar sistem sömürdüğünü hiç görmemiştim. Öte yandan,
>     belirli aralıklarla sistemimde hata iletisi da
>     alıyorum.*http://img120.imageshack.us/my.php?image=grntyakalayc12tu4.png*
>     adresine yüklediğim ekran görüntüsünden de hata iletisini
>     görebilirsiniz.

> [...]

Bu şekilde kapatabilirsiniz ancak sistem seslerini duyamazsınız(atıyorum
kopete'de mesaj gelme sesi, KDE'nin açılış sesi,vs.vs.)
Onları da duymak istiyorsanız TASMA'dan sesleri dış oynatıcıyla oynat
diyip oynatıcı olarak /usr/bin/play girebilirsiniz.

ama normal şartlarda arts'ın bu kadar kaynak götürmesi normal değil tabi
ki. İsterseniz üstteki çözümü denemeden önce şöyle yapın:

$ pulseaudio -k
$ rm -rf /tmp/pulse*
$ rm -rf ~/.pulse*

sonra sistemi yeniden başlatın. Aslında hatanın kaynağı pulseaudio..

--

Ozan Çağlayan