[Pardus-kullanicilari] biraz yardım

Hamit Giray Nart hgnart at groupwain.net
20 Ara 2008 Cmt 20:24:22 EET

Hasan Bey merhaba,
Pardus Linux işletim sistemi yüklü makinenize, eğer sunucu olarak
kullanmayacaksanız, herhangi bir antivirüs yazılımı yüklemeniz gerekmiyor.
Kurduğunuz Avira programının ücretsiz sürümünde bazı özellikler
desteklenmiyor. Mesela tarayıcı ve otomatik koruma kalkanı grafik
arabiriminde çalışmıyor. Yani ücretsiz sürümünde grafik arabirimi pek
kullanışlı değil. Sadece lisans girebiliyor ve antivirüs veritabanını
güncelleyebiliyorsunuz. Tarayıcı ve otomatik koruma içinse lisans anahtarı
istiyor. Avira'yı çalıştırmak için, öncelikler kullanıcı adınızın root
yetkisi olması gerekiyor (veya root kullanıcısı olarak da giriş yaparsınız).
Ancak gerek root gerekse kendi kullanıcı adınızı "antivir" grubuna dahil
etmeniz gerekiyor. Bunun için Tasma'dan kullanıcı adınızı düzenleyip, antivir
grubunun yanındaki kutucuğu işaretleyin veya konsola root olarak girip
usermod -G antivir kullanici_adiniz komutunu verin.
Avirayı çalıştırmak için  antivir komutunu veriyorsunuz. Program
usr/lib/AntiVir dizinine kuruluyor. Ancak programın otomatik koruma ve
güncelleme modüllerinin çalışabilmesi için sisteminizde Dazuko'nun yüklü
olması gerekiyor. Dazuko, antivirüs programlarının on-access çalışabilmesi
için gereken bir modüldür. Değilse www.dazuko.org adresinden
yükleyebilirsiniz.
antivir - bulunduğunuz dizini tarar.
antivir /taramak_istediginiz_dizin -  belirttiğiniz dizini tarar.
antivir * - tüm dizinleri tarar.
sh antivir-gui - grafik arabirimini başlatır.
sh avupdater start - otomatik güncellemeleri açar (bunu grafik arabiriminden
de yapabilirsiniz.)
sh avupdater stop - güncelleyiciyi kapatır.
sh avguard start - otomatik koruma kalkanını çalıştırır.
sh avguard stop - otomatik koruma kalkanını  kapatır.

Ancak bir bilgisayarınızın bir virüse aracılık edebileceği bir kullanım durumu
yoksa (yani bir mail sunucusu falan değilse) bence hiç uğraşmayın. Gerek yok.
Kolay gelsin.