[Pardus-kullanicilari] Kate C++

Deniz Koçak lenduha at gmail.com
18 Ara 2008 Per 22:29:08 EET

2008/12/18 "Arş. Gör. Kaan KARAOĞLU" <kaan.karaoglu at rize.edu.tr>:
> Arkadaşlar selamlar kate ile C++ kod yazmayı düşünüyorum fakat programın
> kullanım klavuzu yok. Örneğin canio kütüphanesi nin Linux versiyonlarda
> karşılığı curses imiş.

Bu tür sorunlarla birçok yerde karşılaşabilirsiniz. Eğer ANSI C çatısı
altında tanımlanmamış bir fonksiyon, yapı vs. kullanıyorsanız bir
platformdan diğerine geçerken derleme de hata ile karşılaşmanız olası.
Hatta ANSI olarak tanımlı olmasına rağmen standardın daha yeni ve eski
sürümleri arasındaki farklardan dolayı değişik sorunlar yaşamanız
olası. Örneğin C99 standardına uygun bir kodu gcc (çok eski bir sürümü
olmamakla beraber) kolayca derlerken başka bir derleyici (muhtemelen
eski bir sürüm olacaktır) derlemeyebilir. Buna benzer durumlar C++
için de biraz farklı olmakla beraber geçerli (STL kullanımı vs). ANSI
C içi http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_C adresine ISO C++ için
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_14882 adresine göz atmanızda
fayda var. C++ C'ye oranla daha yeni bir dil olduğu için C bu
konularda biraz daha oturmuş bir yapıya sahip bence.

Buna ek olarak kullandığınız fonksiyonların, yazım kurallarının ve
kütüphanelerin hangi platformlarda ve derleyicilerle uyumlu olduğunu
dikkat almanız faydalı olacaktır. C/C++ ile portatif kod (portable
code) yazmak diğer dillere göre biraz daha zor bir süreç olabilir. Bu
konuda birçok döküman, kitap mevcut ama tam olarak nokta atışı yapıp
bir yere yönlendirmek şu aşamada biraz zor gibi.

Ama yazdığım bazı
> kodlar sorun hata verip duruyor, elimde 4 tane kitap var iki tanesi C
> tarihinden başlayarak temellerini vs örneklerle anlatıyo iki tanesi
> sadece kodları veriyor. Windows versiyonları ile Linux versiyonları
> arasında kodlamada temel olarak farklar var heralde ki hatalar bundan
> kaynaklanıyor.

Windows ve Linux farkından öte derleyici ve/veya kütüphane
farklarından kaynaklanan sorunlarla karşılaşıyor olabilirsiniz. Tabi
burada sisteme özgü yani Linuxta bir sistem çağrısı veya Windowsta bir
Win32 benzeri bir API kullanmadığınızı varsayarsak.

Hem Linux hem Windows altında çalışmak istiyorsanız Windows altında
MinGW [1] kullanmanızı öneriyorum. Bu sayede Linux altında gcc ile
derlediğiniz bir kodu Windows altında da rahatça derleyebilirsiniz.
MinGW gcc 'nin Windows portu olarak nitelendirilebileceğinden dolayı
değişik IDE'ler ile kullanmanız olası. Codeblocks, Dev-C++, Eclipse
bunlardan birkaçı. Ayrıca CodeBlocks ve Dev-C++ (sanırım artık Dev-C++
aktif olarak geliştirilmiyor) beraberinde bir MinGW kurulumu da
getirdiği için oldukça pratik bir çözüm sunmakta.

İnternette linux C++ kodlama hakkında kullanma klavuzu
> benzeri bişiler aradım ancak bulamadım elinizde konuyla ilgili birşeyler
> varsa paylaşırsanız sevinirim.

Bu konuda çok fazla site var. Bir sürü de e-book. Bu sitelerden birkaçı [2]

Son olarak Kate yerine daha kullanışlı bir IDE kullanmanızı öneririm.
Sebebi ise zaman içinde kazanılan alışkanlıklar. Linux olsun Windows
olsun kolayca uyum sağlamanızı sağlayacak basit ve kullanışlı bir IDE
kullanmak bence iyi bir yol.

Kabaca önerebilecerim bunlar. Kolay gelsin.

[1] http://www.mingw.org
[2] http://www.cppreference.com |  http://www.cplusplus.com/