[Pardus-kullanicilari] Bazı sorunlu programlar-Sayın Geliştiriciler

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
16 Ara 2008 Sal 02:21:55 EET

On 16 Ara 2008 Sal 02:09:32 Blue Berry wrote:
> kde4 kullanıyorum ve Lyx okular ile açmaya başlamadan önce uzantı
> eşleşmelerine girmemiştim dahi. Lyx güncelleyip de artık okular'da açmaya
> programlanmış ise tamam kabul de şimdi nasıl tekrar her neyle açarsa açsın,
> açar duruma getireceğim.şu an belirtmiş olduğum hatayı alıyorum.Yani
> kısaca; nasıl Lyx imi tekrar düzgün çalışır hale getirebilirim? kaldırıp
> tekrar kurdum olmadı, uzantı eşleşmelerini eski haline -yani en eski değil,
> en esksini bilmiyorum zaten- okular a getirdim olmuyor ve o açıklamalı
> hataları veriyor.

Lyx güncellenip artık Okular ile açmaya çalışmıyor aslında, evet siz de ve ben
de böyle olsa da, Lyx sistem genelinde öntanımlı DVI görüntüleyiciyi açıyor
(bunu yazmaktan yoruldum :-)).

KDE4 ile gelen Okular programı, PDF, DVI gibi biçimlerin *öntanımlı*
görüntüleyicisi. Lyx güncellemesi ile Okular'ın DVI açmaya çalışırken
zıplaması bu yüzden. Sorunun çözümünü yazdım, ben az önce tekrarladım, xdvi ve
Okular arasında seçim yapabiliyorum.

KDE4 kullanıyorsanız "System Ayarları" - "Gelişmiş" - "Dosya İlişkileri" -
"applications" - "x-dvi" seçin. Seçtikten sonra sağ tarafta Okular'ı
göreceksiniz, Okular'ın olduğu bölümden "Ekle"ye tıklayıp arama kutusuna
"xdvi" yazın ve Uygulayın.

Eğer Lyx'in DVI çıktı üretirken (DVI görüntüleyicilerle alakası yok bu
durumun) bir hata üretiyorsa (diğer konu başlığındaki yazdığınız hata mesajı)
ona, yazacağınız hata raporundan devam ederiz. Sorun yoksa "dvi-viewer" ve
"xdvi" davasının sonlanmasını umarak yatay eksene paralel uzanmayı
düşünüyorum. İyi geceler.
--
H. İbrahim Güngör
h.ibrahim.gungor () gmail ! com