[Pardus-kullanicilari] Tablet PC'de Pardus?

CortexMed corlinux at gmail.com
15 Ara 2008 Pzt 15:53:34 EET

14.12.2008 tarihinde Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> yazmış:

> 14 Aralık 2008 Pazar 14:12:04 tarihinde Mustafa Ölcerman şunları yazmıştı:

> Epeyce bir zamandır HP'nin compaq 2710p tablet bilgisayarını kullanıyorum.
> Pardus 2008 ailesi ile hemen herşey kutudan çıktığı haliyle çalışıyor.
>
> 1. Xorg.conf'a wacom ayarlarını elle girmek gerekiyor.
> 2. Ekran kartı intel olduğu için ek sürücü yüklemek vb gerekmiyor.
> 3. Ekranı döndürmek için Windows'ta kullanılan tuş (bir tuş olayı
> yaratmadığı
> için) kullanılamıyor. Bunun yerine çok basit bir betikle idare ediyorum.
> [...]

Pardus depolarının varsayılan ayarları ile xsetwacom paketini bulmak
mümkün olmuyor.
ben kendi tablet bilgisyarımda kaynaktan derlemek zorunda kalmıştım.
ama okulun makinalarında cesaret edemedim.
sanal klave programlarının sadce birisinde türkçe harflerin görüntülenmesini
becerebilmiÅŸtim.

Yeni ilköğretim müfredatlarında okuma-yazma elyazısı ile yapıldığından bu
mesele hayati..

Aslında Pardus // TASMA içine bir tablet yapılandırıcı uygulaması / wrapper
yazmak çok makbule geçer.
Zira sadece ekran ve usb tabletler için değil, dijital tahta uygulamaları
için daha ileri parametreleri kontrol eden
( x, y koordinatlarını test ederek xorg.conf içine yazan ) bir uygulama,
zaten yeterince kötü olan ve ilaveten
gereğinden pahalı eğitim yazılımları yerine, işletim sisteminin kendi
uygulamalarını kullanmaya fırsat tanır.
Ersan bey daha detaylı bilgi sahibidir sanırım bu konuda..

Aslında, mikrosoftun nadiren güzel yaptığı şeylerden biri olan OneNote
benzeri bir GPL lisanslı yazılım olsaydı
dertlerin çoğu biterdi, öğretmenlerin yüzü gülerdi, diye düşünüyorum.

Hele, eğer türkçe el yazısını recognize eden bir arabirim olsaydı, findows'a
bir tur fark atmış olurdu.

CellWriter'ın ne işe yaradığını çözebilmiş değilim daha..

Tablet konusunda windoz kötü, linuz daha kötü durumda bence.

Bekir SONAT, mailto:corlinux at gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını
yapabilir
veya Ulusal Dağıtımımız olan Pardus-Linux'u ~15 dakikada kurabilirsiniz.
Özgürlük için->http://www.pardus.org.tr