[Pardus-kullanicilari] Tablet PC'de Pardus?

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
14 Ara 2008 Paz 15:07:18 EET

14 Aralık 2008 Pazar 14:12:04 tarihinde Mustafa Ölcerman şunları yazmıştı:
> Herkeze merhabalar,
>
> bir sorum olacak umarim yardim bulabilirim :) yeni bir Notebook/Tablet
> PC almayi düsünüyorum HP nin PAVILION /TX2650
>
> acaba bu tür (touchscreen'li) notebooklarda Pardus kurma/kullanma imkani
> varmi?? Gecen bir dükkanda gördüm, yanimda bir Pardus 2008.1 Caliscan
> CDsi vardi hemen denedim fakat dil seciminden sonra ekran siyah kaldi :((
>
> Yardim/cevaplariniz icin simdiden tesekkürler...

Epeyce bir zamandır HP'nin compaq 2710p tablet bilgisayarını kullanıyorum.
Pardus 2008 ailesi ile hemen herşey kutudan çıktığı haliyle çalışıyor.

1. Xorg.conf'a wacom ayarlarını elle girmek gerekiyor.
2. Ekran kartı intel olduğu için ek sürücü yüklemek vb gerekmiyor.
3. Ekranı döndürmek için Windows'ta kullanılan tuş (bir tuş olayı yaratmadığı
için) kullanılamıyor. Bunun yerine çok basit bir betikle idare ediyorum.
4. cellwriter, xournal ve xvkbd tablet kullanımında hayli işe yarayan
programlar. Ama xvkbd'nin playground'da olan hali ayarları nedeniyle çok
uygun değil, ben kaynaktan kurmuştum...
5. Uykuya alma ve uykudan çıkış çalışıyor. Ama diğer pek çok sistemde (Apple
MacBook, Asus Eee PC, ...) karşılaştığım üzere uykudan çıkışta ekran ışığını
kendiliğinden açamıyor, bir sanal konsola gidip (Ctrl-Alt-F1) geri dönmek
(Ctrl-Alt-F7) gerekiyor. Belki daha iyi bir çözüm vardır, ben bilemiyorum...

İlk zamanlarda özellikle yurtdışındaki toplantılarda oldukça sükse yapıyordum
bu sistem ile, o zamanlar tablet bilgisayarlar ile düzgün çalışan pek bir
dağıtım yoktu. Şu anki durumu bilemiyorum, ama Pardus rocks!

ET