[Pardus-kullanicilari] MEB - Sadece IE ile calisan Siteye Yorum Ekleyin Lutfen

CortexMed corlinux at gmail.com
11 Ara 2008 Per 14:21:46 EET

2008/12/9, Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>:
> Merhaba Pardus Gonulluleri,
>
> Simdi http://parduspardus.blogspot.com/2008/12/yazk.html adresinden Mehmet
> Dundar Akin'in blog girdisine bakiyordum.

Evet, geleneksel yurduminsanı yine bilgi sahibi olmadan fikir sahibi
olmus, daragaçları kurmuş asmış kesmiş gürlemiş.. Bir linuxcu olarak ,
çocuklarımın okulunda ( www.sariyeranafartalar.com ) beta testleri
yapıldığı için çok iyi  bildigim bu projeye defalarca çeşitli
distrolardan girdim. ( 10 'un üzerinde ) şu anda slax ile giriyorum.
Çıkan sorunların hiçbirisi linuxa özgü değil.
yazılımın ve server in hataları.. Haa,  server msIIS ama bunun sebebi,
web2 kodlarının INTEL'in sagladığı sunucular üzerinde olması..

> Bu www.benidahilet.org isimli site Intel ve MEB destegiyle baslatilmis,
> dusunce guzel, ancak site sadece IE ile calisiyor, diger hicbir tarayici ile
> dogru durust calismiyor. Gordugum kadari ile tamamen M$ urunleri uzerine
> insa edilmis ve web standardlari goz ardi edilmis.

Laf uretmek yerine, iş üretmek isteyen olursa,
FOSS social network uygulamalarının ( Orkut, Google open face vs. )
EGITIM amaclı surumunu gerçekleştirmek isteyenlerle çalışmaktan zevk
alırım.

ILSIS utancını halen paylaşmakta devam ettigimiz Milli Egitim Bakanlığı'nın
okullarında, biz linuxular, intelin microsfot'un parası olmasa da
halen yapacagımız çok şey, eğer elinizi taşın altına sokmak
isterseniz..

Hadi mesela, dijital tahtaların pardus driverlarını yazmakla
başlayalım isterseniz..
Öyle makbule geçer ki..
Öğretmenlerimiz de, pardusun usb tablet ve wireless modem
yapılandırmasında zorlanıyorlar.

Pardus'un flash-disk bootable surumunu defalarca istememizin sebebi
de, okul demirbasina kayitli notebooklara mudahale etmelerinden
korkmaları, live cd lerde ise yazdıklarını - deneme yaptıkları
dosyaları kullanamamaları..

Ekip bunu yapamazsa, --vakit bulamazsa-- bari core-pardus surumu
hazirlayarak ekosistemdeki lere kolaylık saglasa.. Ekibin Pardusman
taslağın'dan çok daha iyisini yapabileceğine güveniyorum. Ustelik
zilyon distro da kendin-pişir-kendin-ye araçları var..

Ha, bu arada adı geçen projenin okulunda düzenleyeceğimiz öğretmen
eğitimlerinde,
( Kim korkar bilgisyardan, linux nedir yenir mi  türündne) katılmak
isteyen olursa memnun olurum..

Özellikle eğitim sisteminde yapılacak çok şey var.
Lütfen enerjinizi çenenizde sarfetmeyin.
Örneğin gelin önde okulumuzda kuracağımız intranet ve internet serverlari
pardus kurarak çalıştıralım, ondan sonra RS232 uzerinden data
gondererek okulun teleskopunun yonlendirilmesi isşleri için web
arayüzü yazarken gıcığına İE uyumluluğundan mahrum edelim..

VAR MISINIZ?
Ya şimdi konuşun ya sonsuza kada susun.

Bekir SONAT, mailto:corlinux at gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını yapabilir
veya Ulusal Dağıtımımız olan Pardus-Linux'u ~15 dakikada kurabilirsiniz.
Özgürlük için->http://www.pardus.org.tr