[Pardus-kullanicilari] Nvidia-drivers177 Sorunu?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Ara 2008 Çar 11:50:33 EET

Merhaba,

2008/12/10 Ahmet Åžamil Ãœnal <e144443 at metu.edu.tr>

> Merhabalar
>
> Yeni bir Pardus kullanicisiyim.
> Ama Pardus'u cok sevdim ve sistemi gelistirmek ve yayginlastirmak icin
> elimden geleni yapmayi planliyorum.
>
> Lakin once kendi sorunlarimi halletmem lazim.
> Soyle ki:
> -Sistemde bir Nvidia GeForce 7600 GS Ekran karti var ve 3B islemler icin
> nvidia-drivers177 paketini kurmam gerekiyor.
> -Paket Yoneticisinden sozkonusu paketi kurdugum halde Goruntu yoneticisi
> sürücüyü görmüyor ve bana tekrar sürücüyü indirip kurmamı söylüyor.

Bu ilginc, bir de komut satirindan deneyelim. ama once su nvidia'dan
kurdugunuzu kaldirmaliyiz:

> -Bunun üzerine nvidia.com sitesinden aynı paketi indirdim ve kurmaya
> çalıştım.

Siteden kurdugunuz paketi kaldirmalisiniz, sorun cikartabilir. Sanirim
calistirdiginiz script'in bir --uninstall parametresi vardir. --help ile
gorebilmelisiniz.

> -O paket de Konsoldan root olarak girmemi istedi, onu da öğrendim ve
> yaptım, eyvallah ama bu sefer de "sistemde bir X server çalışıyor, onu
> kapatın, sonra tekrar deneyin" dedi.
> -Onu da yapmayı denedim ama sistem oturumu kapattı ve tekrar login oldum,
> X server geri geldi.

Islemi komut satirindan yapmaniz gerekiyor. X Server'i kapatmak icin:

service kdebase stop

sonra komut satirindan nvidia surucusunu kurup, sistemi bastan baslatmaniz
yeterli olabilir, tabii oncesinde nvidia-xconfig calistirmalisiniz ki yeni
xorg.conf yazilsin. Ancak yukarda dedigim gibi bunlara luzum yok, paket
olarak kurmakta fayda var.

Velhasıl kelam nvidia-drivers177 paketini kuramadım.
> Çözüm konusunda yardımlarınızı dört gözle bekliyorum.

Soyle yapalim:
1) nvidia'dan kurdugunuz surucuyu kaldirin
2) nvidia-drivers177 paketini de kaldirin (sudo pisi rm nvidia-drivers177)
3) Goruntu yoneticisini acin ve VESA surucuyu secin (nvidia yukleyim mi abi
sorularini gecin)
4) sistemi yeniden baslatin, dusuk cozunurlukte acilacaktir
5) konsol ekrani acin ve
       sudo pisi up
     komutu ile sistemi son versiyona guncelleyin.
6) Sistemi bastan baslatin
7) sudo pisi it nvidia-drivers177    komut ile surucukleri kurun
8) Goruntu Yoneticisinden nvidia'yi secmeyi deneyin.

Insallah olur. olmuyorsa bir yerde bi sakatlik cikmis demektir. Normalde
calismasi lazim, bende 7300GT var normal calisiyor benzer kart sonucta.

Emre