[Pardus-kullanicilari] ag yoneticisi hatasi

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
4 Ara 2008 Per 12:23:44 EET

04 Aralık 2008 Perşembe 12:09 tarihinde Cagacan Deger <cagacan at gmail.com>yazdı:

> Arkadaslar 2008.1'de bence cok tuhaf olan bir durumla karsi karsiyayim. Sag
> altta ag baglantilari ikonumun altinda kucuk kirmizi bir carpi var; yani ag
> baglantim olmadigi yonunde bilgi veriyor ikon.  Uzerine gelip sag tiklama
> ile "edit connections" dedigimde
>
> COMAR Error - Network Manager
> tr.org.pardus.comar.core.internal: Unable to query PolicyKit
>
> hatasi ile karsilasiyorum. Yapabilecegim tek sey olan OK'a tikladiktan
> sonra
> onceden olusturulmus hicbir baglantinin olmadigi Network Manager aciliyor.
> [...]

konsole'da root olarak *ifconfig* yazdığınızda bağlantı olduğunu
göreceksiniz. "ifconfig ethx down" komutuyla bağlantıyı kestiğimde benzer
durumlarda tekrar baktığımda eski profillerin geri gelmiş olduğunu
görüyorum, ayrıca ağ programcığı da senkronize çalışamıyor ağ yöneticisiyle.
bu durumlar bir yerde kablolu bağlanıp bir yerde kablosuz bağlandığımda
oluyor.

ben çözümü şöyle buldum. hem kablosuz profilimi oluşturup bağlanıyorum. hem
de kablosuz bir profil oluşturup DHCP ile ip alacak şekilde onu da aktif
bırakıyorum. kablosuz ağ yok ve eth bağlantısını takarsam ondan otomatik
bağlanıyor. ama kablo takılı olmadığı zaman kesinlikle ağ yöneticisinde
gözükmüyor...