[Pardus-kullanicilari] qemu bridge mode ethernet sorunlarý

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
3 Ara 2008 Çar 19:13:35 EET

Merhaba Yilmaz Bey,

On 12/3/08, Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com> wrote:

> Merhabalar,
>

> http://tr.pardus-wiki.org/Y%C3%BCksek_performansl%C4%B1_A%C4%9F_i%C3%A7in_ayarlar_(Bridged_Networking)

Bu belgeyi ben yazmistim, eksiklikler olabilir, bakariz caresine :)

#!/bin/sh
> echo "Executing /etc/qemu-ifup"
> echo "Bringing up $1 for bridged mode..."
> sudo /sbin/ifconfig $1 0.0.0.0 promisc up
> echo "Adding $1 to br0..."
> sudo /usr/sbin/brctl addif br0 $1

şeklindeki betiğin nerede ve ne şekilde kullanılacağını da bulamadım.

Bu betigi dokumanda yazildigi gibi /etc/qemu-ifup isimli bir dosyanin icine
yaziyorsunuz, sonra da calistirilabilir hale getiriyorsunuz. Normalde qemu
(bu cozum KVM icindi, qemu tabanli oldugundan ayni oldugunu varsayiyorum)
calistirildiginda, bu dosyayi ariyor ve eger bulursa calistiriyor. Bir de
qtemu GUI programcigini deneyin, ben onunla kullaniyordum.

Betik, qemu tarafindan yeni sanal sisteminiz icin ana sistemde yaratilan
tapX arabirimini, br0 ismindeki kopruye bagliyor. Koprunun icinde acilista
local.start dosyasinda dahil ettiginiz eth0 yani ana ethernet kartiniz da
var. Boylece misafir sistem, ana sistemin agina dahil olmus oluyor. Eger
agda bir DHCP sunucu varsa IP'sini ordan alir, yoksa kendiniz br0'in ip
adresine benzer atama yapabilirsiniz.

Yukarıda anlattıklarımın öncesinde Bridge Mode Ethernet arabirimini
> çalıştırdım ve kullanabiliyorum.

Yani ag yoneticisi br0'i goruyor ve ayarlarini yapabildiniz. Guzel.

Bir deneyin bakalim, qemu'yu calistirdiginiz komut belki yanlistir, tap
(bridged) kullanan ag arabirimi parametresi ile calistirmalisiniz. (

*-net nic -net tap*

--
Emre