[Pardus-kullanicilari] qemu bridge mode ethernet sorunları

Yılmaz Bilgili liste at yilmazbilgili.com
3 Ara 2008 Çar 15:52:42 EET

Merhabalar,

http://tr.pardus-wiki.org/Y%C3%BCksek_performansl%C4%B1_A%C4%9F_i%C3%A7in_ayarlar_(Bridged_Networking)

adresindeki belge ile qemu da kurmuş olduğum sanal makinemi (Debian GNU
Linux) gerçek ağıma bağlamaya çalışıyorum. Fakat yukarıda adresini
vermiş olduğum belgede ya bir yanlışlık ya da eksiklik var galiba. Bir
sürü seçenek denememe rağmen qemu'ya yerel ağımdan bir IP adresi atayamadım.

#!/bin/sh
echo "Executing /etc/qemu-ifup"
echo "Bringing up $1 for bridged mode..."
sudo /sbin/ifconfig $1 0.0.0.0 promisc up
echo "Adding $1 to br0..."
sudo /usr/sbin/brctl addif br0 $1

şeklindeki betiğin nerede ve ne şekilde kullanılacağını da bulamadım.

Yukarıda anlattıklarımın öncesinde Bridge Mode Ethernet arabirimini
çalıştırdım ve kullanabiliyorum.

Şimdiden teşekkürler.