[Pardus-kullanicilari] HDD bölümü değiştirmek

Taner Taş taner at pardus.org.tr
1 Ara 2008 Pzt 12:25:46 EET

> Merhaba Arkadaşlar,
>
> Benim harddiskimde 3 bölüm var. Sırasıyla,
> sda1 - ntfs-3g Windows XP SP3
> sda5 - ntfs-3g Arşiv (tüm belge ve dosyalarım burada)
> sda6 - ext3 Pardus 2008.1
>
> Sorum şu,
> Windows'u kaldırmak istiyorum, ancak yeniden kurulum yapmak da
> istemiyorum.
> Bölümleri düzenleyerek iki bölüm bırakmam ve tüm harddiski bu iki bölüm'e
> dağıtmam mümkün mü? VERİ KAYBETMEDEN! Sadece sda1 Pardus  sda2 arşiv olsun
> istiyorum.

> [...]

Merhaba,

Yapmak istediğiniz mümkün ve denenmiş şeyler (en azınden kendim
tarafından) ama biraz deneyim ve bilgi gerektiriyor.. Güzel bir karar
vermişsiniz ve bundan caymanızı elbet istemeyiz ama yapılacak işlemlerin
hata ihtimalini minmuma indirgeyecek şekilde dökümante edilmesi gerekiyor.
bu durumu belirtim prosedürü kabaca özetlersem:

sda1 bağlı ise ayırıp, mkfs.ext3 ile formatlarsınız, /'da yeni bir klasör
(mesela x) oluşturup, taze sda1'i oraya bağlarsınız. o klasöre geçip tar
ile kurulu sistemdeki gerekli klasörleri /x'e taşırsınız ve bazılarını
mkdir ile yeniden oluşturursunuz.

# cd /x

# tar cv /bin /boot /dev/null /dev/console /etc /home /lib /opt /root
/sbin /usr /var | tar xvf -

# mkdir  media mnt proc sys tmp

# chmod 777 tmp

dev proc ve sys klasörlerini sıfırdan bağlayarak veya asıl sistemden bind
ederek "chroot /x bash" ile yeni sisteme geçilir. (dikkat yeni sistemdeki)
etc/fstab ve boot/grub/grub.conf dosyaları sda1'in yeni root dizini
olduğunu gösterir şekilde itina ile yeniden düzenlenir..

düzenlemeler yapıldıktan sonra chroot edilen yeni sistemde;

grub-install --no-floppy /dev/sda

ile grub yeniden kurulur..

Bu anlattıklarım sadece mantıki bir prosedür oluşturmak için kabaca neler
yapılacağına yönelikti.. atlamış olabileceğim yerler olabilir. Denemek
isteyebilirsiniz ama sorumluluğu tamamen üstünüze alırsanız.. Yeterince
tecrübeniz yoksa tavsiye etmiyorum böyle bir işe girişmenizi..

Kolay gelsin

Taner Taş