[Pardus-kullanicilari] Pardus Linux.com'da

Furkan Duman coderlord at gmail.com
20 Ağu 2008 Çar 15:36:07 EEST

2008/8/20 Blue Berry <wenbrand at yahoo.co.uk>:
> bu ifade yanlış anlamalara çok açık bir ifade, yani Pardusumuzun bağımsız
> bir dağıtım olmasına şüphe düşürecek bir ifade. Ki Fatih beyin birkac saat
> önce yaptığı açıklamaya da pek uymuyor gibi gözüküyor. Pardusumuz gentoo nun
> geliştirilmesinden oluşmuş bir dağıtım değil, ilk başta destek alınmış
> birinci sürümden sonra alınan destek bırakılmış (yerlerine tamamen yeni
> Pardus yapısı getirilmiş) bağımsız bir sürümdür.gentoo nun başta yaptığı
> katkı sadece tecrübe noktasında kalmıştır. En iyisi Pardusumuzun bağımsız
> [...]

Kuluçka dağıtım üzerinde geliştirme konusuna açıklık getirirsem
sanırım daha iyi anlaşılabilecek.

Pardus, herhangi bir Linux dağıtımını değiştirerek vs. oluşturulmuş
bir sistem değil. Özgün bir sistem.

Pardus geliştirilirken, geliştirme araçlarının kullanılabileceği ve
Pardus'un açılış sistemini oluşturan betiklerin yazıldığı, geliştirme
araçlarının (toolchain) derlenip kullanıldığı bir ortama ihtiyaç var
imiş. Bu ortam Debian, Ubuntu vs olacağı gibi Windows da olabilir.
Geliştiricilerin, üzerinde geliştirme araçları ile çalışacağı ortam
olarak Gentoo seçilmiş. Gentoo üzerinde bu araçlar kullanılarak
dağıtımın betikleri yazılmış. Daha sonra Pardus kendi başına açılır ve
kullanılır bir sistem olduğunda da, Gentoo bırakılmış, Pardus üzerinde
geliştirme yapılmaya devam edilmiş.

--
Furkan Duman