[Pardus-kullanicilari] Akbank ve firefox

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
11 Ağu 2008 Pzt 23:20:13 EEST

>  Bana kalırsa firefox güvenlik ve özelliklerin yanı sıra birazda sitelerin
> hatalarını kendi içinde düzeltmeli. Aynı İE nin yaptığı gibi.

Konu hata değil, Microsoft'un kendi tarayıcılarına ve geliştirme araçlarına
koyduğu standart dışı yorumlama mekanizmaları. Bu mekanizmaların kaynak kodu
açık olsa bir nebze düzeltme yapılma imkanı olurdu ki açık olsa bile
yapılması gereken standart dışını da kapsamak değil, standarda bağlı
kalmaktır.

Web tasarımcıları sitelerinin öncelikle Firefox üzerinde standarda
uyumluluğunu test ettikten sonra Internet Explorer'ın bunu yanlış
algılamalarını görüp o ana kadar yazdıklarından daha çok vakti IE uyumlu
hale getirmek için uğraşıyorlar. Sebep mi? Microsoft'un araçlarını
kullanmadıkları için... Eğer Microsoft uyumlu olmak için onun araçlarını
kullanırsak ona (ve kapalı kurallarına) bağlanmış oluruz ve standart diye
bir şey kalmaz...

(Konqueror'da da Opera'daki sorun var, alt çubuktaki tuşlar gözükmüyor.
Hatta parola ekranında Para transferi yapacağım seçeneği bile yok! (flash
sebebiyle))