[Pardus-kullanicilari] Sayın Erkan Tekman'ın Distrowatch Hamlesi

Firat Ozgul ozgulfirat at gmail.com
6 Ağu 2008 Çar 09:37:03 EEST

Sevgili Selim Bey,

Pardus-Linux.Org'a ait bağlantıların Distrowatch'tan kaldırılması üzerine,
Distrowatch'ın yöneticisi Ladislav Bodnar'a bu kararlarının sebebini soran
bir yazı göndermiştim. Kendisi de bana bu kararı Pardus proje yönetiminin
isteğiyle aldıklarını söylemiş, Sayın Erkan Tekman'ın kendisine gönderdiği
ve içeriğinde Pardus-Linux.Org bağlantılarının silinmesinin istendiği
yazıdan alıntı yapıp bana iletmişti. Bu alıntıyı burada yayınlamamı Erkan
Bey'in onaylayıp onaylamayacağını bilmediğim için yayınlamıyorum. Ama şunu
söyleyebilirim ki, Erkan Bey Distrowatch'a gönderdiği yazıda, sizin
bahsettiğiniz warez paketlerin uyarılar üzerine Pardus-Linux.Org tarafından
kaldırıldığını kabul ediyordu.

Eğer bu konuyla ilgili olarak Pardus-Linux.Org yönetimi ile Pardus yönetimi
arasındaki tartışmayı merak eden varsa kendilerine şu bağlantıyı
verebilirim:

http://tr.pardus-wiki.org/Tart%C4%B1%C5%9Fma:Pardus_Duraklar%C4%B1

Ben Pardus-Linux.Org forumunun şu anki yöneticilerinden biri olarak şahsen
forumda yasadışı bir içerik ortaya çıktığı anda yok etmek için sürekli
teyakkuz halindeyim. Forumdan beni tanıyanlar herhalde çabama şahitlik
edeceklerdir. Forumda yöneticilik yapmaya başladığımdan beri yasal olmayan
içerik paylaşan kim olursa olsun derhal gerekli müdahaleyi yaptım. Eğer
gözümden kaçan bir şey olmuşsa, bana söylenmesi halinde, bu dikkatsizliğimi
gidermek için de yine girişimde bulunurum.

Bu konuyu daha netleştirmek için bir süre önce Forum'daki "kuralları" da
yeniledik:

http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?f=117&t=16644

Ayrıca, yazınızda şöyle bir ifadeniz var:

"Yani projeye öyle ya da böyle destek vermek isteyen herkese kapıları sonuna
kadar açık bu projenin."

Burada aslında patırtının büyüğü "destek" kavramının nasıl anlaşılacağı
üzerine kopuyor. Çünkü başından beri (herhalde pek çok kişinin dikkatini
çekmiştir), geliştiriciler bir çabanın "destek" olarak kabul edilebilmesi
için Pardus ekibine katılınması gerektiğini düşünüyorlar. Yani eğer Pardus
Geliştiricileriyle görüşüp projeye katılmak isterseniz genellikle burada bir
problem çıkmıyor, ama eğer ekibe katılmadan kendi çabanızla bir şeyler
yapmak isterseniz (ki bence gayet meşru bir istek), o zaman "fork", "ne
idüğü belirsiz", "emek israfçısı" gibi suçlamalara maruz kalıyorsunuz.
Örneğin bu warez tartışmalarından önce geliştiricilerle Pardus-Linux.Org
yönetiminin arasının açılmasına neden olan ilk olay, Pardus-Linux.Org'un
yeni bir Viki çalışması içine girmesiydi. Belki hatırlayanlar vardır, Pardus
Vikisi bir ara uzunca bir süre yayında değildi. O süre içinde, belgeleme
çalışması yapmak isteyenlere yardımcı olmak amacıyla Pardus-Linux.Org
tarafından yeni bir Viki projesi başlatılmıştı. Elbette teknik olarak yeni
bir Viki oluşturmak yerine o sırada yayında olmayan Viki'nin yayına girmesi
için de çalışılabilirdi. Ama yine aynı şekilde meşru bir davranış olarak
yeni bir Viki de açılabilirdi, ki ikinci yol tercih edildi. O zamanlar
geliştiriciler bu yeni Viki'ye baya bir kızmışlardı...

Gelelim Pardus-Linux.Org'un bağlantılarının Firefox yer imlerinden
çıkarılmasına. Şahsen sevdiğim ve kullandığım bir dağıtım olan Pardus'un
içinde verilen yer imlerinde Pardus-Linux.Org'un yer alması iyi olurdu.
Kaldırılmış olmasına üzüldüm. Ancak kaldırılmış olması kadar beni üzen başka
bir nokta da kaldırılış şekli oldu. Bilmeyenler için hatırlatayım. "Cartman"
adlı geliştirici şu logu düşmüştü:

------