[Pardus-kullanicilari] Sayýn Erkan Tekman'ýn Distrowatch Hamlesi

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
6 Aðu 2008 Çar 09:23:21 EEST

06 Ağustos 2008 Çarşamba 07:40 tarihinde <belirsizlik at gmail.com> yazdı:

> Sevgili Selim Ok;
>
> Dün burada Fırat arkadaşımızın yazdığı duyurunun aynısını özgürlükiçin.com<http://xn--zgrlkiin-x0a7lucc.com>yazdım, fakat forum yöneticileri tarafından 15 dakika sonra silindi mesajım.
> İlgili kişiler (bir kısım geliştiriciler, Sayın Tekman ve Işıngör) madem
> haklılar, neden kendimizi savunmak bir yana, durumu anlatmak ve
> kullanıcıları uyarmak, gerçeği göstermek adına yazdığımız her mesajı
> silmekteler?

Mesajı ben sildim. Özgürlükİçin, p-l.o ile TÜBİTAK arasındaki uzlaşmazlığın
bir parçası değil ve hiçbir zaman da olmadı çünkü.

Üstelik bu mesajı reddetme gerekçemi de ilgili arkadaşa çok net bir şekilde
ilettim, burada da yazmakta beis görmüyorum: "TÜBİTAK UEKAE Hukuk
Müşavirliği tarafından hakkında hukuki süreç  başlatılacağı ilan edilmiş söz
konusu yapılanmanın hiçbir duyurusu ve açıklaması Özgürlükİçin'de yer
almayacak."

Saçmalığa bakar mısınız? "Biz böyle bir derneği tanımıyoruz, haklarında
TÜBİTAK UEKAE bir hukuki sürece girişiyor" dedikçe, onlar bize yayınlamamız
için açıklama gönderiyor!

o korsan diye adı geçen paketler (cedega) ilk olarak -yanlış biliyorsam
> düzeltin lütfen- bazı geliştiriciler tarafından paketlendi,

Yanlış biliyorsunuz. Bu paketi yapan kişi, p.l.org'un eski bir yöneticisi
olan Deniz Ege Tunçay'dır ve o tarihte bizim geliştiricimiz değildi, sanırım
hâlâ da değil... Sonrasında da böyle bir warez paketi yaptığı için herkesten
özür diledi ve bizim açımızdan kendisiyle olan tartışmamız kapandı.

Olayı uzatan gelişme, warez savunusunun söz konusu sitenin kimi yöneticileri
devam ettirilmesi ve söz konusu paketin meydan okurcasına kişisel bloglar ve
gezegen aracılığıyla dağıtılmasıydı.

> ki bu paketleme zamanı da pardus-linux.org'un aynı paketleri
> yayınlamasından çok önceydi. Depolara yerleştirip yerleştirilmemesi ayrı
> konu, orasına hiç girmiyorum. Fakat şu bir gerçektir ki, pardus-linux.orgve proje yönetimi ile tüm geliştiriciler arasında, proje başından beri
> sürekli bir iletişim vardı ve bu iletişim doğrultusunda sonradan şikayetçi
> olan proje yönetimi ve bazı geliştiriciler paketlerin yayınlanmasına onay
> verdiler -yanlış biliyorsam ilgililer düzeltsinler)...

Bu yazdıklarınızın yanlış olduğunu, söz konusu paketi yapan kişiye (Deniz
Ege Tunçay) doğrulatabilirsiniz.

Erkan TEKMAN'ın Distrowatch'a pardus-linux.org'u şikayet edip, yerine
özgürlükiçin.com <http://xn--zgrlkiin-x0a7lucc.com> bağlantılarını
yerleştirmesinin ardındaki tek niyet budur. Pardus-Linux.Org'u bitirmek!
Neden? Çünkü çok gelişti...

Pek çok konuda olduğu gib burada da yanlış bilgi sahibisiniz. Erkan
Tekman'ın Ladislav Bodnar'a gönderdiği mesaj, proje yöneticisi olarak,
projenin Distrowatch'daki sayfasında, birlikte konumlanmak istemediği bir
sitenin çıkartılmasını istemekten ibaretti. Proje yöneticisi olarak buna
hakkı vardır....

Özgürlükİçin'in linkinin oraya yerleştirilmesi ise Özgürlükİçin yürütücüsü
Akın Ömeroğlu'nun yine Ladislav Bodnar'a gönderdiği bir diğer elektronik
posta ile gerçekleşti. Dilerseniz, Akın Ömeroğlu ve Ladislav Bodnar'a konuyu
bizzat sorabilirsiniz.