[Pardus-kullanicilari] amsn port?

Hamit Giray Nart hgnart at groupwain.net
5 Ağu 2008 Sal 10:02:23 EEST

Ahmet Bey merhaba,
Emin olmamakla beraber, sorun modemin NAT Sunucu yapılandırmasıyla
alakalı olabilir sanıyorum. Çünkü benzer problem ağ üzerinden Age Of
Empires 2  oynarken ortaya çıkıyor. Kalabalık (8 kişilik) ya da bazı
özellikleri açık sunuculara bağlanmaya çalıştığı zaman da port problemi
veriyor. İki problem de aynı sebepten kaynaklanıyor olabilir. Bunun için
AOE2'de NAT sunucusu açmak gerekiyor. Yeni model ADLS modemlerde ay da
routerlarda ağ yapılandırmalarında "NAT'ı Etkinleştir" seçeneğini
tıklamanız yeterli oluyor, ancak eski tip modemlerde NAT sunucusu
yapılandırması elle yapılabiliyor.
Bu yapılandırmada marka ve modellere göre değişiklik gösteriyor.
Modeminizin internet arabiriminden ayar varsa eğer güvenlik duvarını
kapamayı deneyin. Olmazsa veya kapatamıyorsanız mevcut ağ
yapılandırmanızda NAT sunucusu yapılandırıp port açmayı deneyin.
Modeminizin sitesinden ya da tartışma formlarından NAT'ın nasıl
yapılandırıldığını bulabilirsiniz. Ancak  şunu da belirteyim, eğer
TCP/IP üzerinden IP numarası vererek bir başka modeme erişmek gibi bir
durumunuz varsa NAT'ı açmayın. NAT kurulu modemler TCP üzerinden direkt
IP numarası ile birbirlerini göremezler.
İşletim sistemi veya bilgisayarınızdaki güvenlik duvarı ile bir alakası
yok. Tabi eğer sorunun kaynağı bu ise.
Kolay gelsin.

Message: 3 Date: Mon, 4 Aug 2008 23:48:01 +0300 From: " Ahmet Emre
Aladağ " <aladagemre at gmail.com> Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] amsn
port? To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr Message-ID:
<b438d8400808041348g607dab0ag3accca4e1c0ffe17 at mail.gmail.com>
22:43 tarihinde Ünal Özüm <sofamor at gmail.com>yazdı:
> [...]

Bilmiyorum ancak modeminizde (pardusunki değil) güvenlik duvarı kapalı
olabilir, ya da açık olsa bile bu portlara izin verilmiştir vs.

Port açma işlemi video akımının gerçekleşebilmesi için bu arada...