[Pardus-kullanicilari] Ynt: Bir M.E.B. klasiği daha

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
30 Nis 2008 Çar 19:35:41 EEST

Wed, 30 Apr 2008 18:24:03 +0300, "H.Gökhan Sarı"
<dreamore at humedome.net> :

> Aksini iddia ettiğimi nerden çıkardınız bilemedim. TÜBİTAK'ın açılımı
> bildiğim kadarıyla "Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu".
> Dikkatinizi çekerim, adından da anlaşılacağı gibi TÜBİTAK bir
> 'araştırma kurumu', bir web tasarım firması ya da o tür bir şey
> değil.
Her ne kadar oyle olsa da, Tubitak bircok kuruma ucret karsiligi hizmet
veriyor ve ciddi gelirler elde ediyor. Ozellikle Pardus projesinin
gelistirildigi Tubitak'in UEKAE bolumu bu konuda epey unlu.

Bunun yani sira bazi calismalar ortak da gerceklestirilebiliyor.
Ozellikle buyuk projelerde tek bir yuklenici olmaz. Ornegin Askere Alma
Dairesi onceki mesajinizda "yapilamaz" dediginiz bir modelde Pardus'a
geciyor, bu ihale icin yuklenicilerden biri ozel bir bilgisayar firmasi
ama Pardus icin Tubitak'tan teknik destek de aliniyor.

Pardus Projesi bastan beri, buyuk projeler icin ciddi kurumsal destek
isteyenlere kapisinin acik oldugu cesitli yerlerde duyurdu zaten.
Bu tip bir projede, projenin tamamini bizzat kendileri mi yapar, cozum
ortaklari mi kullanir, hangi kurumlar isin icine girer; isterseniz
"zugurt" olarak cenemizi yormayalim :)

                   Doruk