[Pardus-kullanicilari] Quark 6 gazete hazırlama programı

engin akpınar enginalamut at gmail.com
28 Nis 2008 Pzt 01:30:28 EEST

5 yıldır grafik işiyle uğraşıyorum ve şunu farkettim ki;
açık kaynak grafik yazılımları ancak bir bütün olduğunda işlevli olacak.
hepsinin diğer yazılımlara göre çok üstün yanları var ama hiçbiri tam olarak
ihtiyaçlarımıza cevap veremiyor.
birnin fazlası diğerinin eksiği durumunda. masaüstü yayıncılık için en
verimli program bence Xara Xtreme.
Scribusu windows üzerine kurunca daha verimli.
ben hala windows üzerinde corel ve Photshop kullanıyorum.
makinamdan windowsu silemememin tek sebebide bu.
photoshopun yeni sürümlerine terfi edemememe rağmen(dudak uçurtan fiyatlar
nedeniyle) Gimpi sürekli olarak tercih edemiyorum.
özellikle ölçeklendirirken kadraj yapamadığım için Gimp çoğu zaman
çalışmalarımda zaman kaybına yol açıyor.
CMYK formatı ayrı bir sorun. CMYK desteği için krita kullanayım dedim ama
Gimpin tırnağı bile değil.
umarım ilerleyen yıllarda tamamen linuxa geçebiliriz.

26 Nisan 2008 Cumartesi 22:55 tarihinde Ali Işıngör <isingor at gmail.com>
yazmış: