[Pardus-kullanicilari] pardus-linux.org deposu

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
27 Nis 2008 Paz 23:13:01 EEST

On 27 Apr 2008 Sun 22:38:15 Firat Ozgul wrote:
> Ne güzel de silip atıyorsunuz şüpheli gördüğünüz bir paket yüzünden koca
> bir projeyi... Yani siz depodaki paketlere bakınca, deponun açılma amacının
> "karanlık" olduğunu mu görüyorsunuz? Depoda forumda ortaya çıkan özgün
> çalışmaların da pisi paketleri var: Örneğin; DüzSöz, BilBakalım, Metin,
> Pinp. En azından bunlara haksızlık etmeyin... Bunların yanısıra
> Deluge-Torrent, Transmission, openproj gibi "karanlık olmayan" paketler de
> yer alıyor depomuzda... Şimdi bir tane pisi paketine bakıp bütün depoyla
> ilgili genel bir yargı çıkarmak hangi mantığa sığıyor, bana anlatır
> [...]

İsteyen herkes paketlediği uygulamaları hata yönetim sistemine girip depoya
dahil edilmesini sağlayabilirler.. Hiçkimsenin birbaşkasıyla sorunu yok,
ancak sözü geçen forumda yapılanlar Türkiye'deki özgür yazılım anlayışını
kötü yönde etkiliyor, baltalıyor. Warez dağıtıma göz yumuluyor, iyi birşeymiş
gibi gösteriliyor..

Cedega'yı yasa dışı yollardan dağıtan ve bunun için kendi çapında mücadele
eden(?) insanlar hâlâ adı geçen forumda yazabiliyor.. Hatta
moderatörler/yöneticiler Cedega hakkında açılan konulara göz yumuyor..

Cedaga'nın kurulumunun anlatıldığı 1 sayfa kaldırılmış sadece.. O da ilgili
kişilerle girilen tartışmalar sonucu yapılan birşeydi.. Ancak görülen o ki
korsanın sonu gelmemiş..

Olaylar sadece bunlarla sınırlı değil, sadece birkaçı. Tartışılan şeyleri
görememenizi olaylara geniş açıdan bakmayışınıza bağlıyorum.

Cedega için birkaç örnek;

http://tinyurl.com/6xuzce
http://tinyurl.com/5br3cm

Sayfanın kaldırılmasından sonra o sayfanın PDF hali bir moderator tarafından
upload edilmiş. Dosya silinmiş doğal olarak, Eylül 2007 tarihli.

http://tinyurl.com/524grq

Daha fazlası için (google.com);

site:pardus-linux.org sedega
site:pardus-linux.org c-dega