[Pardus-kullanicilari] pardus-linux.org deposu

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
27 Nis 2008 Paz 23:13:36 EEST

Firat Ozgul wrote:
> Sayın Erkan Tekman,
> Konuyu uzatmayalım diyen siz olduğunuz halde görüyorum ki uzatmaya niyetli olan da sizsiniz... O yüzden (size biraz "klişe" gelebilir ama) "cevap hakkı" gereği bir iki söz söyleyeyim:

Biri gelsin, burada aykırı bir tavır takınsın, sonra ötekiler kurallar
gereği uyarsın. Burada doğal olarak uzatan taraf o "biri" oluyor,
"ötekiler" değil.

> Ne güzel de silip atıyorsunuz şüpheli gördüğünüz bir paket yüzünden koca bir projeyi...

Aslına bakarsanız, burada amaç koca bir projeyi küçük bir şüphe yüzünden
silmek de değildi. Daha yolun başında olduğunuzu ve bir çok eksikliğin
(hem de çok eksiklik var ki bir kaçı burada değinildi.) farkında
olduğunuzu söylüyorsunuz. Ne var ki, bu projeye başlamadan önce şu
gerçeği de göz önüne almalıydınız: Bu büyük eksiklikler giderile
giderile, resmi depodan ne farkı olacak ki bu deponun?!

Evet ne farkı olacak ki? GPL lisansına uyacaksınız, aykırı paketler
yayınlamayacaksınız, pisi inşa kodlarını açacaksınız, bir komite veya
benzeri karar organı oluşturacaksınız vs vs.. Dolayısıyla, yapacağınız
şey "Amerika'yı yeniden keşfetmeye benzeyecek."

Ha, bu duruma düşmemek için iki yönteminiz daha var:

1) KURALLARI ÇİĞNEYECEKSİNİZ. Lisans ve sözleşmeleri ihmal edip ne
olursa olsun paketleyeceksiniz. O zaman bir farkınız olur.

2) Bazı resmi ve contrib depoya girmeyen, ama girme olasılığı olan
paketleri barındırıp, kullanıcıları fazla bekletmeden kullanıma
açacaksınız. O da işe yaramaz bir fark olacak.

Eğer amacınız birinci seçenekse, zaten destek görmeniz mümkün değil. Ama
eğer amacını ikincisiyse, işte her zaman yapmış olduğunuz olumsuz
katkıyı tekrarlamış olursunuz: Bölünmek, daha fazla bölünmek. Yolda düz
değil de, çapraz yürümek gibi bir şey.

Benim fikrim, paket isteklerinizi, bugs.pardus.org.tr'de belirtmeniz,
pisi inşa dosyalarını göndermeniz, resmi ya da contrib'e katkı sağlamanız.

1. kuralı oynuyorsunuz. Mükemmelleşmekten kastınız neyse, o hedefteki
konumunuzu merak ediyorum. Bu iki kuraldan birinin dışına taşacağınızı
pek zannetmiyorum.

Saygılar.