[Pardus-kullanicilari] pardus-linux.org deposu

Firat Ozgul ozgulfirat at yahoo.com
27 Nis 2008 Paz 22:22:11 EEST

Sayın Ege Tunçay,

Pisi paketlerinin kaynaklarıyla ilgili eleştiriler kesinlikle yerinde ve doğru. Zaten pardus-linux.org forumunda ilgili başlık altında da bunu belirttim ve en kısa zamanda kaynak dosyaları yayınlamaya yönelik bir çalışmayı başlatmak için harekete geçtik.

Yapıcı eleştirileriniz için çok teşekkür ederim.

Saygılar,

istihza

Pardus'la yeni tanışan insanların, paketlerin pspec.xml ve actions.py'leri
ile ilgilenmeyeceği aşikar. Ancak, paketlerin içeriğini görmediğim sürece
güvenirliğinden asla emin olunamaz.

Listeyi takip eden kullanıcılar, burada şüpheye düşen kişilerin isimlerine
bakarlarsa, Pardus geliştiricisi ve katkıcısı olduğunu fark edebilirler. Bu
tür paketlerin güvenliğinden şüphe edenler, Pardus'un geliştiricileridir.

Pardus-Linux.Org Paket Deposu'ndan sorumlu olan kiÅŸilerin, pspec.xml ve
actions.py dosyalarını da açmalarını tavsiye ederim.

enes y�ld�z <mavikalemler at gmail.com> wrote: Belki bu tartışmaya girmemek daha doğru olur ama fikrimi söylemek istedim naçizane. Söz konusu forumla hiçbir bağlantım yok ama nedense geliştiricelerin tepkileri ( eren türkay'ın nazik yanıtı hariç ) bana biraz sert geldi. Neticede söz konusu forum, profesyonel olarak değil amatör olarak kendince pardusu desteklemeye çalışanlardan oluşuyor. Herkes kendi zamanından ve emeğinden harcayıp birşeyler yapmaya çalışıyor. Kötü niyetli birilerinin olduğuna ihtimal vermiyorum. Ben de dahil olmak üzere bir çok linux kullanıcısı pardusu o forumla sevmiş ve tanımıştır. Yoksa pardus'un o sevimsiz , devlet dairesi kıvamındaki sitesinin kimseye doğru dürüst birşey anlattığını sanmıyorum.

Geliştiricilerden şunu beklerdim: Sürekli eleman sıkıntısı çeken bu projeye bazı hatalarla da olsa destek vermeye çalışan insanlara işin doğrusunu göstermek ve bu şekilde yönlendirmeye çalışarak, bir sinerji oluşturmak. Eğer buna rağmen, bu forum yanlış tavırlarda diretiyorsa, o zaman kaliteli arkadaşlar ayıklanır ve projeye dahil edilir, forum yine dışarda bırakılır gerekirse. Kullanıcılarıyla böyle kavgalı görüntüsü veren bir pardus hoş görünmüyor.

2008/4/27 Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr>:
 27 Nisan 2008 Pazar 21:33:34 tarihinde Firat Ozgul şunları yazmıştı:
 > Ali Bey,

 imdi konumuzun Catia ile ne ilgisi var? Ayrıca "warez" baÄŸlantı Ã
Ÿu
 > anda orada duruyor mu? "Google de bir arasın bakalım "Catia Linux"
Ÿeklinde," diyen bendim... Ä°lk önce kendim Catia'nın Linux sürümü
 > var mı kontrol etmek isterken bu yöntemi denediğim için Catia Linux'u
 > arayan kiÃ
Ÿiye bu yöntemi önerdim... DediÄŸim gibi, konumuzun Ã
Ÿimdi
 > bunla ne ilgisi var? Asıl "Ã
Ÿark kurnazlığı" yapan sizsiniz Ã
Ÿu
 > durumda...
 >
 > Yazınıza "Ne mükelleÃ
Ÿtirmesi yahu" diye harika bir üslupla
 > baÃ
ŸlamıÃ
Ÿsınız, ama gerisi gelememiÃ
Ÿ...

 Adı geçen sitenin Türkiye'de özgür yazılıma ve Pardus'a olumsuz katkıları
 sınır tanımıyor. Anladığım kadarı ile söz konusu depoda googleearth
 programının pisi paketi de mevcut. Oysa söz konusu yazılımın indirilmesi
 sırasında kabl edilen hizmet sözleşmesi [1] açık bir şekilde şöyle yazıyor:

 "... Aksine izin verilmediği sürece yazılımı kopyalamayacağınızı,
 satmayacağınızı, lisansını vermeyeceğinizi, dağıtmayacağınızı,
 devretmeyeceğinizi, değiştirmeyeceğinizi, uyarlamayacağınızı,
 çevirmeyeceğinizi, türevi çalışmalar oluşturmayacağınızı, derlemesini
 çözmeyeceğinizi, tersine mühendislik işlemi yapmayacağınızı veya Yazılımın
 kaynak kodunu almaya çalışmayacağınızı ve tüm bu işlemleri herhangi bir
 üçüncü tarafın yapmasına izin vermeyeceğinizi, ..."

 ki bu da yeniden dağıtmayı (ikili halde, olduğu gibi, ya da pisi paketi
 olarak) Google'ın iznine bağlıyor. Adı geçen sitenin böyle bir izni aldığını
 hiç sanmıyorum. Yoksa googleearth'ü paketlemek çocuk oyuncağı... Neden resmi
 depolarda bulunmuyor sanıyorsunuz?

 Artık Pardus kullanıcılarının "korsan" ve yasa dışı mecrası haline geldiği son
 derece açık bir şekilde ortaya çıktı bu sitenin ve Pardus projesi tarafından
 *kesinlikle* desteklenmiyor ve büyük olasılıkla da bir daha hiç
 desteklenmeyecek. Pardus kullanıcılarına kişisel tavsiyem bu site ve verdiği
 hizmetlerden uzak durmaları...

 Saygı ve sevgilerimle...

 [1] http://earth.google.com/download-earth.html

 --