[Pardus-kullanicilari] Teşekkürler Pardus

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
25 Nis 2008 Cum 11:40:03 EEST

Durumuna üzüldüm ama bunda Pardus'un pek de suçu olmadığını belirtmek
amacıyla yazmak istedim.

Keşke bir işe başlamadan önce o konu hakkında araştırma yapmak
gerektiğini bilsek. Örneğin Pardus'u kurmadan önce nasıl kurulacağını
araştırmak gibi. Her neyse, kurmaya başlamadan önce
http://www.ozgurlukicin.com/ adresine göz atmalısınız. Burada "İlk
Adımlar"ı açtığınızda karşınıza Pardus'u nasıl kuracağınız anlatılıyor.
Pardus kurmak için bulunmaz bir rehber. Eğer burayı okumuş olsaydınız
önceden bilgilenir ve Pardus'u C'deki xp ya da D'deki vista'nın üzerine
kurmazdınız. Ha eğer bunların üstüne kurmadınız ama açılışta sadece
Pardus gözüküyorsa Tasma'yı açın Sistem Seçenekleri Açılış
Yöneticisi'nden Yeni Ekle diyerek ekleyebilirsiniz. Yeni Ekle dedikten
sonra çıkan sayfada başlık için görmek istediğiniz bir ismi
girebilirsiniz örneğin: Vista Home gibi. Sistem olarak Windows'u
seçiyoruz. Kök sürücü olarak da /dev/sda2 gibi yazmanız gerekiyor. Eğer
ne yazacağınızı bilmiyorsanız masa üstünde Sistem'e tıklayın açılınca
bölümler yazar bunları deneyerek hangisinde sisteminizin bulunduğunu
keşfedin. Konuma baktığınızda örneğin: media:/sda2 gibi birşeyler
yazacaktır. /dev/ yazıp arkasında burada yazan son bölümü yazın.

XP için de bunu yapabilirsiniz. Eğer nasıl yaptığınızı bilmiyor ve
tamamen silmiş iseniz geçmiş olsun diyebilirim ancak.