[Pardus-kullanicilari] Pardus'un Tanıtımı Kapsamında Pulların Kullanılması

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
14 Nis 2008 Pzt 05:12:55 EEST

14.04.2008 tarihinde Zihni Belli <zihnibelli at gmail.com> yazmış:

> benim düşmanım yok kimseyi de kötülemiyorum.aşagıdaki yazılar pardusun resmi web sitesinden alınmıştır.
>

> http://www.pardus.org.tr/yasal_uyari.html
>
> bana bilgi sahibi olmadan yazma diye arkadaşa bilgidir.Bekliyorum pardusun linux oldugunu ve insanlığın malı oldugunu söyleyecek cesarette bilen birilerini.iyi geceler.

Sonraki iki paragraf Wikipedia'dan alıntıdır (ve Wikipedia
makalelerinin mahkemelerde bile geçerli başvuru ve bilgi kaynakları
olarak kabul edildiği bilinmektedir).

Marka: Marka, bir işletmenin mal veya hizmetlerinin diğerlerinden
ayırt edilebilmesini sağlayan ve baskı yoluyla yayınlanabilen her
türlü işarettir. Kişi adları dahil sözcükler, şekiller, harfler,
sayılar, renk kombinasyonları veya bütün bu işaretlerin
kombinasyonları marka olabilecek işaretlerdir.

Yukarıdaki paragraf şu anlama gelir: Ben istersem Necmettin adını bir
marka olarak tescil ettirebilirim (edilip edilmeyeceği ayrı konudur;
bunun mümkün olduğunu anlatmak için bir örnektir bu sadece).

Telif hakkı: Telif hakkı, herhangi bir bilgi veya düşünce ürününün
kullanılması ve yayılması ile ilgili hakların, yasalarla belirli
kişilere verilmesidir. Kısaca, orijinal bir yaratının kopyalanmasına
veya kullanılmasına izin verme hakkıdır. Telif hakkı, genellikle
belirli bir süre için geçerlidir. Sembolü çember içinde bir "C"
harfidir, (c) harfi üzerinde bulunduğu yaratının telif haklarının
korunduğunu belirtir ve İngilizce "copyright" kelimesini ifade eder.

Bu da şu demek: Ben Necmettin kelimesini bir marka olarak kendime
tescil ettirir ve telif hakkım yoluyla bu ismi yasaklarsam Necmettin
adının kullanımı benim tasarrufuma bağlanır ve benim makul kullanım ya
da izin verilen kullanım kapsamında kabul etmediğim kullanımlar kanuna
aykırı kullanım haline gelir.

http://www.redhat.com/about/companyprofile/trademark/ adresinde RedHat
müseccel markaları hakkında bilgi bulabilirsiniz.

Suse ve/veya OpenSuse ile ilgili herhangi bir sayfanın altında
(hepsini kontrol etmedim elbette, ama gördüklerimde vardı) "Copyright
(c) 2005 Novell, Inc. All rights reserved. Novell is a registered
trademark and openSUSE and SUSE are trademarks of Novell, Inc. in the
United States and other countries. " yazar. İkinci cümle SUSE ve
openSUSE'nin, isimleri dahil, Novell'in ticari markaları olduğu
anlamına gelir.

http://foundation.gnome.org/licensing/guidelines/ adresinde üçüncü
kişilerin GNOME markasını kullanmasına ne gibi hallerde izin verildiği
ve ne gibi hallerde izin verilmediği yazar.

KDE, KDE e.V. adına kayıtlıdır.

Linux markası Linus Torvalds adına kayıtlıdır. Linux markasının
herhangi bir şekilde kullanımı onun iznine tabidir (onun pek çok şeye
peşinen izin vermiş olması kullanan kişinin izne tabi olmadığı
anlamına gelmez).

Uzun lâfın kısası: Modern dünyada, insanlığın malı diye bir şey
yoktur. Doğanın bize sunduğu ürünler dahil herşey öyle ya da böyle
birilerinin malıdır veya birilerinin kontrolündedir ve bu ürünler
üzerindeki tasarruflarını istedikleri gibi kullanma hakkına
sahiptirler. Buna karşı çıkmak için dava açmak gerekir, zira bu hak
kanunlarla (Telif Hakları Kanunu, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu,
Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname) sağlanmıştır.

---
Marka politikası belgesinde makul kullanım ve izin verilen kullanım
için çeşitli koşullar belirtilmiştir. Bu koşullar yerine getirildiği
taktirde, kullanım için izin almak gerekmediği de açıkça ifade
edilmektedir. Dolayısıyla "İzin alınmaksızın herhangi bir faaliyette
kullanılamaz" ifadesi genişletilmekte, "... durumlarında izin almak
gerekmez" denmektedir. Bu iki cümleyi birleştirirseniz, bu mesaj
ağacının başındaki mesajınızın hatalı olduğunu, bu mesajı cevap olarak
yazdığım mesajınızdaki savınızın da eksik kaldığını görebilirsiniz
(birleştiremiyorsanız yapacak birşey yok, siz böyle devam edin).

Necmettin