[Pardus-kullanicilari] Pardus ile web sayfasý yayýnlamak, sunucu kurmak

Kursat Unlukara kursat at unlukara.com
8 Nis 2008 Sal 20:45:10 EEST

"Ama gerçekten ben bu işi beceremiyorum galiba :(
Boşu boşuna bir dünya para ödemek zorunda kalacağım galiba :("

Bence böyle düşünmemek lazım, kim bu konuları ilkokul sıralarından
itibaren öğrenmeye başlıyor ki? Ya da bu yapılanlarla uzay mekiği
iÅŸletmiyoruz.
Statik ip almanız sunucu için zaten
gerekir, bende de bir statik ip var, güvenlik için, uzaktan eriştiğim
sunuculara o ip dışında
erişimi yasakladım.
Statik ip olmazsa opendns.org tan bir adresle dinamik ip li bir makineye
adres atayabilirsiniz, ama bence en iyisi statik ip.

Bence geniş içerikli kişisel siteler için en güzeli ADSL den bağlantı
saÄŸlamak
site yoğunlaşsa veya çökse kimseye karşı bir sorumluluk yok, ayrıca, zaten
bedeli
ödeniyor. İlerde ttnet ya da farklı sağlayıcılar daha geniş bağlantı
sunduklarında
forum filan da oluşturursunuz. Evde site yayınlamak bence bir zevk.

Tek bir site ise Lamp iyi bir secenek olur, geçenlerde gördüm,
turksat.com.tr
adresi de bir lamp paketi kurmuş ve onun üzerinde çalışıyordu.
Lamp ın güzel yanı webserver kurmayı, php.ini httpd.conf gibi ayarları
yapmayı
, log tutmayı vb öğrenene kadar hem site yayınlamış olursunuz, hemde
başlangıç
için bazı temel bilgileri lamp ın kullanıcı forumlarından toplu olarak
öğrenebilirsiniz.

Saygılar.