[Pardus-kullanicilari] Kurulan yazilimlar nereye gidiyor, nasil kullanacagiz....

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
7 Nis 2008 Pzt 20:45:10 EEST

Mon, 7 Apr 2008 13:08:43 -0400 (EDT), Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca> :

Oncelikle farkli sorulari farkli basliklar altinda sordugunuz icin
tesekkurler, takip edip yanitlamasi gercekten cok daha kolay oluyor.

> Þu anda hangisi olduðunu anýmsamýyorum ama, PÝSÝ aracýlýðýyla bazan
> yeni yazýlým ekleyip kuruyorum Pardus'a, ancak nereye kurulduðunu
> bilemiyorum.
Programin nereye ne kurdugunun bilgisini yine bir pisi komutu ile
ogrenebilirsiniz.

pisi info -f paketadi

> 'Programlar'a gidip bakýyorum, hiçbir bölüme girmemiþ olduðunu
> görüyorum.
> Bu yazýlýmlar nereye yüklenip kuruluyor, neden 'programlar'da
> görünmüyor? Nasýl bulup kullanacaðýz?
Eger kurdugunuz program bir konsol araci ise, menuye yerlesmemesi dogal.

Eger grafik arayuzu olan bir programsa, paketin kendisinde hata yoksa
menuye yerlesmesi gerekir.

Eger menu editoru ile menuyu kendiniz duzenlediyseniz, menude bir
karisiklik yaratmis olabilir. Kendiniz ozel yaptiginiz menu
ayarlari ev dizininizde ~/.config/menus/ dizini altinda tutulur. O
dizindeki ayarlari (yedekledikten sonra) silmeyi deneyebilirsiniz.
.config dizini gibi nokta ile baslayan dizin/dosyalar Linux'ta ontanimli
olarak gizlenir, dosya yoneticisinde menude gorunumden "Gizli Dosyalari
Goster" secenegi ile onlari gorebilirsiniz.

                   Doruk