[Pardus-kullanicilari] grub

selim boyraz seboyraz at kahkaha.com
4 Nis 2008 Cum 10:48:11 EEST

 Yapılması gerekenler

    * Pardus CD'sini takın ve CD takılıyken bilgisayarı baştan başlatın
    * İlk gelen seçim ekranındayken 20 saniye dolmadan klavyedeki c harfine basın grub> yazan bir yer gelecek.
    * root ( yazıp klavyedeki Tab tuşuna basın. (root ve ( arasında bir adet boşluk karakteri var buna dikkat edin) Bunu yapınca diskler listelenecek.
    * Listelenen disklerden hangisinde Pardus sistem bölümü bulunuyorsa bunun ismini sonraki adımda kullanın. (sonraki adımda bunun hd0 olduğunu varsayarak devam ediyorum)
    * root (hd0, yazıp klavyenizdeki tab tuşuna basın. Bunu yapınca diskin bölümleri listelenecektir. Bu bölümlerden hangisinde Pardus sistem bölümü bulunuyorsa bunun numarasını sonraki adımda kullanın. Hangisinde kurulu olduğunu bölümün boyutuna ve dosya sisteminin türüne(ext3) bakarak anlayabilirsiniz. (sonraki adımda bunun 4 olduğunu varsayarak devam ediyorum)
    * root (hd0,4) yazıp enter'a basın. (4 yerine önceki adımda öğrendiğiniz Pardus bölümünüzü yazın tabii ki...)
    * setup (hd0) yazıp enter'a bastığınızda Grub kurulumu tamamlanacaktır. Buradaki hd0 ilk diskinizin başı demek oluyor. Bunun yerine başka bir şey yazmayın.
    * ctrl+alt+del tuşlarına birlikte basarak bilgisayarı baştan başlatın ve Pardus CD'sini çıkartın.
    * Geçmiş olsun...

Yepyeni arkadaşlarla tanışmak için hemen tıklayın: http://www.kahkaha.com/taniskaynas/