[Pardus-kullanicilari] re.. joomla ve özgür yazılım

sacit uğur özsan sacitugurozsan at mynet.com
1 Nis 2008 Sal 20:02:46 EEST

joomla veya kendimizin sıfırdan yapmaya
başlayacağımız bir sistemi
tübitak tarafından seçilmiş veya oluşturulmuş ekip yapmalı. Şu an
diyeceksiniz ki böyle
bir proje var ve şu kadar maaş alacaksınız yüzlerce eleman bulabilirsiniz
yani Türkiyede
yazılım konusunda eleman sıkıntısı yok yeteri kadar desteklenmiyor o
kadar.  Böyle girişimler
bir bakıma yazılımcıya verilen önemi arttırır ve insanları teşvik eder.

Aslında gönlüm isterki Türkiye de bilişim bakanlığı olsun ve bu tür
yapılanmalar onun
bünyesinde yapılsın. Ulusal yazılımlar birimleri kurulsun. Özel sektöründe
önü kapatılmasın
ama bu iş de yapılsın.

Joomla ile ilgili düşüncelerinize katılmıyorum.

Zira biraz interneti karıştıran joomlanın açıklarını görebiliyor.
Ortaokul
öğrencisi dahi açığı bulunan joomlayı çökertebiliyor.  Bu durumda bu
sisteme
güçlü bir sistem demek zor.  Ama bir konuda haklısınız joomlaya benzer
ancak
bizim ürünümüz olan bir sistem geliştirilebilir.  Tabiki buda teknik
destek
gerektiriyor.  Deneyimli ve bilgili personel gerektiriyor. Bu eleman
sıkıntısı içinde bence öncelikli olarak pardus işletim sistemi
düşünülmeli...