[Pardus-kullanicilari] güvenlik

Umut D. linuxlist at gmail.com
28 Eyl 2007 Cum 19:46:24 EEST

Bu arada unutmayın ki artık günümüzde en büyük problem dışarıdan içeriye
saldırılar değil içeriden dışarıya davetler/bilgi sızdırmadır. Bunu ne yazık
ki ilglili program aktif hale gelene kadar göremezsiniz. Aktif hale
geldiğinde de göremeyebilirsiniz :)

# nmap -sV -v -p 1-65000 BASKA_BIR_IP

komutu ile oldukca fazla bilgi edinebilirsiniz aktif casuslarınız ve açık
portlarınız hakkında. Ancak önceki e-postalarımdan birinde verdiğim 7 kural
hala geçerli. Bu casusları istemiyorsanız portlarla falan uğraşmak yerine o
7 maddenin dikte ettiği şekilde sisteminizi "bakir" tutarsınız. Portları
kapatmak da size ekstra güvenlik sağlar, mutlu huzurlu yaşar gidersiniz...