[Pardus-kullanicilari] güvenlik

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
28 Eyl 2007 Cum 02:32:41 EEST

Merhaba,

Ben de güvenlik uzmanı sayılmam fakat sizin belirttiğinize yakın bir sistem
kullanıyorum. Tek farkı dosyalarımı internet üzerinden birilerinin görmesini
engellemiş olmam.

24.09.2007 tarihinde Lectin <lectin at gmail.com> yazmış:

> sorum şu: Ben bunu (ntfs formatlı USB HD'leri) Pardus üzerinde, VBox'ta
> yürüyen bir program için paylaşıma açmışken, bir kişi, doğrudan Pardus
> üzerinden de (yani, tamamen dışarıdan) bu paylaştırılmış (samba ile)
> USB-HD'leri görebilir mi?

Samba ayarlarınızı kontrol etmelisiniz eğer erişim denetiminde kullanıcı
doğrulama ve şifre seçeneklerini açmadıysanız muhtemelen başka kişiler
internet üzerinden dosyalarınızı görebileceklerdir. Eğer modeminizde port
kapatma özelliği var ise "netstat" ile ilgili portları modemin güvenlik
duvarından kapatmanızı tavsiye ederim. Eğer modeminizi ya da internet
bağlantısını paylaşıyorsanız (yani internet kafelerdeki gibi bir internet
yerel alan ağınız var ise) modemdeki portları kapatsanız bile modemin iç
tarafında kalan diğer makinalar yine dosyalarınızı görebilirler. Bunu da
önlemek için yazılımsal güvenlik duvarınızı açmalısınız.

Güvenlik Duvarı'nın çalışıyor olması (Dosya Transfer Servisi ve Windows
> Dosya Paylaşım Servisi seçili ve aktif iken) bir fark yaratır mı?

Pardus güvenlik duvarınızın vbox ile makinanız arasında kurulmuş olan sanal
ağı etkilememesi gerekir dolayısıyla güvenliğinizi arttırmak için bence
güvenlik duvarınızı açık tutun ve bahsettiğiniz servisleri de engelleyin /
kapatın.

Dışarıdan bilgisayarınıza erişilemediğinden ya da hangi portlardan
erişildiğinden emin olmak için bilgisayarınız açıkken internete bağlı başka
bir bilgisayardan "nmap ip_adresiniz" komutunu çalıştırın bu komutun
çıktısında internete açık olan portlarınızı görebilirsiniz. Eğer bir yerel
alan ağı var ise ağ içindeki bir makinadan aynı işlemi yaptığınızda da ağ
içindeki güvenlik seviyenizi az-çok tespit edebilirsiniz.

Özetle ne kadar az port açık ise o kadar iyidir.