[Pardus-kullanicilari] pardus çalışan cd root şifresi?

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
28 Eyl 2007 Cum 00:07:21 EEST

27.09.2007 tarihinde ebru erbay <zamanedebirhal at gmail.com> yazmış:

> merabalar,

Merhaba

2007.2 caracal caracal pardus cd sini pc magazine dergisinden aldım..bu
> çalışan cd ile bilgisayarıı açtığımda, sata harddiskimi bir şekilde
> buluyorum ama erişim iznim yok... konsoldan girerek erişim şifre almaya root
> olmaya çalışıyorum ama bana bir şifre soruyor... o şifreyi yazmayınca da
> işlem yapamıyorum...

çalışan cd ile normal olarak ulaşmanız lazım ama ulaşmak istediğiniz disk
bölümünde windows kurulu ve
normal olarak kapatılmayıp, uyutma (hibernate) şeklinde kapatıldıysa veya
hard reset dediğimiz şekilde
düğmeden kapatıldıysa ulaşamamanız normal. windowsu açıp normal olarak
kapatın.

burada varsayılan bir şifre mi vardır ya da bu sorunu nasıl çözebilir ve
> harddiskimi görmeye başlayabilirim?
>
> yardımcı olursanız sevinirim...

çalışan cd için varsayılan root şifresi : pardus

veya yanlış hatırlamıyorsam sudo su - komutuyla root olabilirsiniz yoksa
başka bir dağıtımda mıydı :)

kolay gelsin...