[Pardus-kullanicilari] Genis ekran lcd ile pardus kurulum problemi

Baris KAPLAN kaplan_baris at hotmail.com
25 Eyl 2007 Sal 10:02:37 EEST

Senaryomu begenenlere teşekkürler,
Neden olmasın demştim ama elbette farklı senaryolarda olabilir :))

Evet kart ati 9550 ve 2 çıkışı var analog ve dijital, her ikisini de ayrı ayrı ve her ikisinide aynı anlı takarak denedim. Ancak sorun aynı, devam ediyor.

Tıkandığım ekran ise;

http://pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-02.html
geliyor ardından arka planda servisler çalıştırılıyor ifadesine kadar devam ediyor sonra çözünürlük ayarı yapıyor monitör ve ekran kartı. Ancak sonrasında siyah ekran, kilitlenmiş bir klavye mouse seti,

yani kısaca;

lisans,
http://pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-03.html
ekranına geçemiyorum bile.

Evet acaba neler oluyor?

Barış KAPLAN

----------------------------------------> From: onur at pardus.org.tr> To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr> Date: Tue, 25 Sep 2007 09:40:03 +0300> Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Genis ekran lcd ile pardus kurulum problemi>> On Tuesday 25 September 2007 08:29:17 Baris KAPLAN wrote:>> Merhabalar,>>>> Samsung 940BW 19" widescreen bir monitörüm var ve bu monitör ile kuruluma>> başladığımda yalı ekranı açılamıyor. Sanırım 1440*900 ekran çözünürlüğü>> için öncelikle genişliğe bakıyor ve standartlarda düz kare ekran aradığı>> için de 1440*1440 bir mod belirliyor. E haliyle de benim monitör çözünürlük>> sorunundan yalıyı açamıyor. Keşke önce genişliğe değilde yüksekliğe>> baksaydı değil mi sistem :)>> Valla ne diyeceğimi şaşırdım, çok ilginç bir senaryo üretmişsiniz. Neyse ki> gerçek işleyişle anlattıklarınızın uzaktan yakından alakası yok, yoksa> evlerimizde kullandığımız Monitör/TV lerin hemen hiç biri kare ekran olmadığı> için hiç birinde otomatik ekran ayarlama başarılı olamayacaktı.>>>> yada geniş ekran ürünler için yeterince driver>> bulunsaydı, Bu problemi Pardus 1.0 dan beri her yeni sürümde deneyerek>> aşmaya çalışıyorum ancak her seferinde hüsran!>> Keşke o kadar süre beklemeseydiniz.>> Diğer mesajınızda>> VGA = Asus 9550 AGP 8X> LCD = Samsung 940BW>> yazmışsınız. Buradaki Asus un Ati 9550 olduğunu tahmin ediyorum. Eğer öyle> ise Ati ekran kartlarında monitörün takılı olduğu bağlantı noktasını tanıma> sorunu olabiliyor. Kartın birden fazla çıkışı varsa bağlantı noktasını> değiştirerek kurulum denemesi yapabilirsiniz. Ayrıca bazı monitörler DVI dan> bağlandığında, bazıları RGB den (analog) bağlandığında sıkıntı yaratabiliyor.> Bağlantı tipini değiştirebiliyorsanız denemekte fayda var.>> Yine sorun düzelmezse sorunun ne olduğunu daha detaylı anlatmanız iyi olur.> YALI açılmıyor derken neleri görebiliyorsunuz (splash vs.) neleri> göremiyorsunuz, nerede takılma oluyor ?>> Şu adreste kurulum aşamaları var, buradan hangi aşamaya kadar geldiğinizi> bulabiliriz.>> http://pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-01.html>>> --> Onur Küçük Knowledge speaks,>  but wisdom listens> _______________________________________________> Pardus-kullanicilari e-posta listesi> Listeden çıkmak için http://liste.uludag.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari adresini kullanın.> Listeye iletmek istediğiniz soruları Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr e-posta adresine gönderin.> Liste mesajlarında arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama web sayfasına gidin.

Discover the new Windows Vista