[Pardus-kullanicilari] Genis ekran lcd ile pardus kurulum problemi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Eyl 2007 Sal 09:40:03 EEST

On Tuesday 25 September 2007 08:29:17 Baris KAPLAN wrote:
> Merhabalar,
>
> Samsung 940BW  19" widescreen bir monitörüm var ve bu monitör ile kuruluma
> başladığımda yalı ekranı açılamıyor. Sanırım 1440*900 ekran çözünürlüğü
> için öncelikle genişliğe bakıyor ve standartlarda düz kare ekran aradığı
> için de 1440*1440 bir mod belirliyor. E haliyle de benim monitör çözünürlük
> sorunundan yalıyı açamıyor. Keşke önce genişliğe değilde yüksekliğe
> baksaydı değil mi sistem :)

 Valla ne diyeceğimi şaşırdım, çok ilginç bir senaryo üretmişsiniz. Neyse ki
gerçek işleyişle anlattıklarınızın uzaktan yakından alakası yok, yoksa
evlerimizde kullandığımız Monitör/TV lerin hemen hiç biri kare ekran olmadığı
için hiç birinde otomatik ekran ayarlama başarılı olamayacaktı.

> yada geniş ekran ürünler için yeterince driver
> bulunsaydı, Bu problemi Pardus 1.0 dan beri her yeni sürümde deneyerek
> aşmaya çalışıyorum ancak her seferinde hüsran!

 Keşke o kadar süre beklemeseydiniz.

 Diğer mesajınızda

VGA = Asus 9550 AGP 8X
LCD = Samsung 940BW

 yazmışsınız. Buradaki Asus un Ati 9550 olduğunu tahmin ediyorum. Eğer öyle
ise Ati ekran kartlarında monitörün takılı olduğu bağlantı noktasını tanıma
sorunu olabiliyor. Kartın birden fazla çıkışı varsa bağlantı noktasını
değiştirerek kurulum denemesi yapabilirsiniz. Ayrıca bazı monitörler DVI dan
bağlandığında, bazıları RGB den (analog) bağlandığında sıkıntı yaratabiliyor.
Bağlantı tipini değiştirebiliyorsanız denemekte fayda var.

 Yine sorun düzelmezse sorunun ne olduğunu daha detaylı anlatmanız iyi olur.
YALI açılmıyor derken neleri görebiliyorsunuz (splash vs.) neleri
göremiyorsunuz, nerede takılma oluyor ?

 Şu adreste kurulum aşamaları var, buradan hangi aşamaya kadar geldiğinizi
bulabiliriz.

 http://pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-01.html