[Pardus-kullanicilari] Pardus'ta Kernel nerede - Kernele Raid icin nasil yama yapilir?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
19 Eyl 2007 Çar 03:18:46 EEST

Verdiginiz bilgiler  faydali oldu. Biraz arastirdim. Kartiniz linux
tarafindan pek de sevilmeyen, kernel'e henuz zar zor girebilmis olan bir
kart. 2.6.22 kernel'de experimental surucusu bulunuyor anladigim kadari ile.
(http://www.leuf.net/ww/wikidn?SataDriveJumperBlock) Haliyle Pardus'ta
2.6.18 oldugundan, henuz kullanmaniz, kaynak koddan derlenen surucu
bulamadiginiz takdirde, biraz zor gorunuyor. Sorulariniza gelirsek:

1. Soru:
pci kartı görüyor, ama bu karta takılmış iki adet HD'i neden görmüyor
olabilir (diskler sıfır değil ve ntfs formatında<--- bu bir fark oluşturur
mu)?

2. Soru:
bu benim basit bir kaç ayarla değiştirebileceğim bir durum mudur?

3. Soru:
Pardus'un kullandığı (2007-2) kernel'inde RAiD desteği VAR mı, YOK mu?
("olmayabileceği" yanıtını bir arkadaş vermiş; bunu kesin bir biçimde bilen
biri yanıt verirse sevinirim)

YOK ise ---> 4. Soru:
YAMA denilen şeyi nasıl yapacağız?

VAR ise ---> 5. Soru:
TLDP.org'da güzel bir "RAID HOWTO" mevcut. Burada şu deniliyor (çevirerek
aktarıyorum): Eğer sisteminde RAID desteği varsa, /proc/mdstat adlı bir
dosyan olmalı... Eğer bu yoksa, belki kullandığın kernelin RAID desteği
olmayabilir.
Evet, bu dosya benim dosya dizinimde yok. Ama burada da bir ihtimal
dahilinde (maybe) yazıldığı için, ve Pardus kerneli bunu destekliyor ise,
bahsedilen "mdstat" dosyası başka bir ad altında olabilir mi?

Yanitlar:
1. Soru:  lspci sistemdeki pci cihazlari gosterir, bunlarin surucusu
yuklenmis mi gostermez. Sistemde ne var ne yok gormek icin daha cok. -v,
-vvm  -vvv, (v sayisi artiyor) diyerek detay da gorebilirsiniz.

2. Soru: Hayir degildir, ya surucuyu bulup derlememiz lazim, ki ben 5 dk
aradim ama bulamadim, ya da 2.6.22 ya da 2.6.23 bir kernel derlemek lazim.
Cok zor degil ama hos olmayan bir is.

3. Soru: Gordugum kadari ile /lib/modules/2.6.18.8-86/kernel/drivers/md
dizini altinda dm- ile baslayan suruculer var. Burdan dmraid 'in en azindan
cekirdek seviyesinde desteklendigini dusunebiliriz. modprobe dm-mod
denenebilir. Ancak sorunumuz dmraid'den once RAID kartinizi sistemin
tanimamasinda.

YOK ise ---> 4. Soru: Yamayi yapmaniz cok zor. Bu yama 2.6.8 kernel falan
diyorsa, 2.6.8 ile 2.6.22 arasinda cok sular akti. hic ugrasmayin derim.

VAR ise ---> 5. Soru: Ben sistemimde 2.6.22 bir kernel kullaniyorum, ve
soft-raid + LVM var, /proc/mdstat dosyasi var. Size bu kernel'i
gonderebilirim. Ama bu kernel'i kullanmakla baska cihazlarinizin
suruculerini kaybedebilirsiniz, ornegin Turkiye'ye has USB modemler, webcam
vs.  ayrica kullanici seviyesi programlarla arasinda uyumsuzluk cikabilir.

Dedigim gibi oncelikle PCI cihazinizi kernel'in tanimasi gerekiyor. Isler
ondan sonra baslayacak... Daha orada degiliz...

Sizin icin benim sistemdeki 2.6.22-11-generic kernel'i, ilgili initrd 'yi
(softraid vs. icinde, ama dmraid yok sanirim), moduller ve diger dosyalari 2
.tar.gz dosyasi yaptim, asagidaki linklerden indirebilirsiniz:

http://rapidshare.com/files/56664739/raidicinkernel-2-6-22.tar.gz
Bu dosyanin (~10MB) icerigini oldugu gibi /boot altina koyun, veya
karismasin diyorsaniz /boot/yenikernel gibi bir dizin acip icine acin (tar
zxvf komutu ile). daha sora menu.lst (grub) dosyanizi editleyip yeni bir
satir yaratacaksiniz, sanirim bu kismi halledersiniz....

http://rapidshare.com/files/56665665/moduller-2-6-22-11.tar.gz
bu dosyada da moduller var, bunu ta tar zxvf komutu ile
/lib/modules/2.6.22-11-generic altina acmalisiniz. Esasen ben tar yaparken
buna gore yaptim siz / kok dizinde iken (tabii ki tum bunlar root olarak)
sistem_adi / # tar zxvf dosya_adi
komutu ile acabilirsiniz, otomatik olarak lib altinda modules altinda
gerekli dizin yaratilarak moduller konacaktir. Simdi

depmod 2.6.22-11-generic
diyerek modul dependency yaratmalisiniz, hatta bu kernel'le boot ettikten
sonra tekrar bi depmod -a yapmakta fayda var.

Eger sisteminizde xorg'un kendi suruculeri disinda nvidia ati vs. suruculeri
ile calisiyorsaniz, onlari da bu kernel icin tekrar derlemeniz gerekli. Veya
/etc/X11 altinda xorg.conf dosyasini silin (veya mv ile  adini degistirin)
ve tekrar reboot edin (veya  service kdebase restart komutu) .

Sanirim atladigim bir nokta yok. BUndan sonra da dmraid calisiyor mu
asamasina gelicez...

Kolay gelsin,

Emre