[Pardus-kullanicilari] pardus artık ücretli mi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Eyl 2007 Cmt 01:41:27 EEST

On Thu, 6 Sep 2007 20:53:53 +0300
"TalgaNlı Çakrak BuşguT" <talganlicakrakbusgut at gmail.com> wrote:

> Bu şaka olabilir de, benim demek istediğim;
>
> Pardus 2007.1,2,3... bu lisansı taşıdı ve ücretsiz oldu. Kullanıcısı
> arttıktan sonra da adı değişti ve ücretli oldu. Haliyle Pardus diye
> birşey kalmadı. Ne olacak???
>
> Bunlar deneme - alıştırma gibi geliyor bana...

 Pardus projesi bünyesinde geliştirilen bütün uygulamalar GPL (Genel
Kamu Lisansı) ile lisanslanıyor. Bu lisansa sahip yazılımlar "herkese
aittir". Bu yazılımların paralı satılamayacağı anlamına gelmez, ancak
yazılımların kaynak kodlarına herkes ulaşabilir olmalıdır. GPL metninin
adresini Selim Bey sanırım vermiş, lütfen "dikkatlice okur musunuz" ?

 Kaba bir açıklama olacak ama GPL bir yazılımı, telif hakkının
sahibinin (yani kimin ürettiği, geliştirdiği) bilgisini silmeden, ister
üzerinde değişiklik yaparak ister hiç bir şey değiştirmeden, ister
ücretsiz edinmiş olun ister çok para verip satın almış olun, "üzerinde
yaptığınız değişiklikleri de sunmak şartı ile" istediğiniz adet
kişiye istediğiniz adet kadarını, ister ücretsiz, ister milyon lira
mertebesinde ücretler karşılığında verebilirsiniz. Ancak aynı koşullar
herkes için geçerli olduğu için siz paralı da veriyor olsanız başkası
sizin paralı verdiğiniz ürünü ücretsiz olarak herkese verebilir, bu da
tamamen kanunlara uygundur.

 İlgili yazılımın bazı bileşenleri başka kanunlar tarafından
korunuyorsa o kanunlara da uymanız tabi ki gerekiyor. Pardus ismi
yanlış bilmiyorsam Tübitak tarafından tescillenmiş bir marka olduğu
için Pardus ismini kullanarak satış yapamazsınız, ancak Pardus ismini
değiştirerek Genel Kamu Lisansı dahilinde istediğinizi yapabilirsiniz.
Avukat değilim, bazı detayları yanlış aktarmış olabilirim ama basitce
durum böyle.

 Hala güvenmiyorsanız kaynak kodlarına http://svn.pardus.org.tr
adresinden erişebilirsiniz.