[Pardus-kullanicilari] lastfm sınırsız adsl kullacıları için mi???

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
6 Eyl 2007 Per 20:09:31 EEST

On 06 September 2007 Thursday 19:43:26 TalgaNlı Çakrak BuşguT wrote:
> Merhaba,
>
> İki gün önce lastfm e üye oldum ve hddimde ne varsa upload etmeye başladım.
> Bunun için, bilgisayarımı açık bırakıyordum. Farkettim ki hiçbirşey
> indirmediğim (5-10 mb haricinde) halde 500 mb civarı olan limitim 700 gb
> civarlarına çıktı...
>
> Anlamadığım konu; upload ettiğim halde, nasıl yükseliyor? Lastfm, bu
> şekilde işliyorsa, sadece sınırsız ADSL kullanıcıları için mi?
>
> Lütfen kontrol ediniz...

700 GB olduğuna emin misiniz ? 700 MB olmasın ?

Bu arada, karşı tarafa gönderme işlemi sırasında da, TCP protokolünün bir
gereği olarak, gönderdiğiniz paketler için birer cevap alırsınız. Örnek
olarak, karşı tarafa 64 kilobayt gönderirsiniz, karşı taraftan da, paketin
sağ sağlim ulaştığı ve kontrollerde sorun çıkmadığına dair cevap alırsınız,
sorun çıkarsa belki aynı paket tekrar gönderilir, vs vs. Dolayısıyla, karşı
tarafa göndermek, aynı zamanda, karşı taraftan (az bir miktar da olsa) veri
indirmek anlamına gelir.

Bir şey daha, LastFm'e "upload" edemezsiniz, LasFm'e "upload" edebileceğiniz
veri miktarı, sadece ve sadece dinlediğiniz parçaların temel bilgileri ile
sınırlıdır. LastFm üzerinden birşeyler dinliyorsanız "download" yaparsınız,
ki bu durumda 500 megabayttan 700 megabayta çıkmanızda bir gariplik yok..