[Pardus-kullanicilari] Pardustan adsl ethernet ile internete bağlanmak

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Eyl 2007 Paz 15:56:54 EEST

On Sun, 2 Sep 2007 14:18:59 +0200
"Emre Erenoglu" <erenoglu at gmail.com> wrote:

> Onur Hocam Metin Bey gizemli bir şekilde "internetten sürücüyü
> indirip" kurmuş ve sorun çözülmüş... Herhangi bir paket yapmamıza
> gerek kalmadı  :)

 O kısmı ben de anlamadım ama sorunun çözüldüğüne sevindim :)

> Yalnız /sbin /usr/sbin gibi dizinler neden normal kullanıcıların
> path'ında yok? ifconfig gibi komutları çalıştırmak için illa root
> olmamız gerekiyor

 Normal kullanıcının kullanmayacağı komutlar sbin lerin altına konuyor.
Genelde yetki isteyen işlemler yapılacaksa (915resolution gibi
programlar ya da bazı sistem servisleri) konuyor. Bazı komutlar normal
kullanıcılara da bilgi verebiliyor ama bu komutlar asıl işlerini
yaparken yetki istiyor.

 Süper bir güvenlik getirmiyor tabi ki, ama normal kullanıcıların
kullanmaması gerken komutlar olduğu için "adetten" (UNIX standartları
aslında) oraya konuyor.