[Pardus-kullanicilari] Pardus ve kurumlar.

Umut D. linuxlist at gmail.com
29 Eki 2007 Pzt 09:03:15 EET

On 10/29/07, Ünal Özüm <sofamor at gmail.com> wrote:

> Neden yazdığım konu başka bir tarafa gitti ki anlamadım..
> Açık açık sorunun birinci bölümünün  pekte önemli olmadığını buna
> verilecek cevapların zaten hazır ve belli olduğunu açıklamama rağmen hep
> buna takılınarak yazılar yazılmaya başlandı..
> Arkadaşlar ikinci bölüm yani TUBİTAK'ın kurumlara bir serzeniş bir itiraz,
> bir yapmayın yahu buda var gibilerinden bir duruşu var mıdır, varsa
> nasıldır, yoksa neden yoktur diyen ulusalcı kimliğe sahip insanlardan bir
> kanı sezdim ve bunu aksettirdim..
> Not: google da pardus MEB tubitak serzeniş itiraz gibi şeyler yazınca
> [...]

MEB bildiğim kadarıyla belli ihaleler çerçevesinde yaptı bu işi. Ve
istediğiniz cevap da verilmiş, MEB-MS işbirliği Pardus'tan önceye dayanıyor.
Pardus kurumsal kullanıcılar için ciddi bir alternatif olma yolunda hızla
ilerliyor ama söylediğiniz konunun muhattabı bence Tübitak değil.

MEB-MS ilişkisi herşeyin temelinde ticari bir ilişkidir ve MS'in
girişimleriyle başlamıştır. Yani MEB'ten kimse MS'e "Gelin bizle bir anlaşma
yapın" diye yalvarmamıştır. (Yalvarmışsa bile bu da yine ticari kaygılara
dayanıyordur muhtemelen ilgili kişinin banka hesabına bakmak gerek)

MS'in ticari muhattabı doğrudan Tübitak değildir, olmamalıdır. Tübitak bence
açık kaynak iş modelinin Türkiye'de yaygınlaşması için gerekli adımları
atmakta, altyapıyı hazırlamaktadır. Daha fazlasını beklemek, istemek
haksızlık olur. İhalelere ve anlaşmalara itiraz - ki bu muhtemelen
mahkemeler yoluyla olacaktır - alternatif olabilecek firmalarca
yapılmalıdır.

Eğer sorunuza Tübitak yetkililerinden resmi bir cevap istiyorsanız bu liste
yerine "Bilgi Edinme" [1] [2] hakkınızı kullanmanızın daha yerinde olacağını
düşünüyorum.

Saygılarımla.

[1] http://www.tubitak.gov.tr/contact.do?ot=7
[2] http://www.meb.gov.tr/BilgiEdinme/bilgiedinme.asp