[Pardus-kullanicilari] RAID 1 Problemi hakkinda

Timuçin Kızılay tim at savaskarsitlari.org
28 Eki 2007 Paz 00:49:09 EEST

Doruk Fisek wrote:
> Sat, 27 Oct 2007 21:33:39 +0300, "Davut Topcan" <bocuhk at gmail.com> :

> Aldiginiz RAID cihazi eger donanimsal RAID-1 destekliyorsa ve duzgun
> ayarladiysaniz, isletim sistemi seviyesine geldiginde bunu isletim
> sistemi zaten tek disk olarak gorur. Bunun isletim sistemindeki bir
> surucu ya da bir ayarla ilgisi yok, RAID kartiniz zaten bu sekilde
> calisir. Isletim sistemi bunu ya tek disk olarak gorur ya da hic gormez.
> Yani,
>
> a - Kartiniz donanimsal RAID desteklemiyor
> b - RAID-1 BIOS'ta dogru ayarlanmamis durumda
>
>                    Doruk

Bazı donanımsal RAID kartı olduğunu iddia eden kartlar aslında windows'a
yüklenen sürücüsü aracılığı ile yazılımsal raid yapmaktan başka birşey
yapmıyorlar. Piyasada bulunan ucuz raid donanımlarının hemen hemen hepsi
böyle. Gerçekten donanımsal raid yapan kartların üzerinde ciddi bir
işlemci, bir miktar RAM ve bu RAM'deki diske henüz yazılmamış bilgilerin
elektrik kesilmelerinde kaybolmaması için batarya bulunur, kartınızda
bunlar yoksa büyük ihtimalle windows kullanıcılarını donanımsal raid
diye kandıran basit kartlardan biridir, linux sürücüsü varsa linux ile
de aynı şekilde software raid yapıp donanımsal raid gibi görünürler ama
bu durumda linux'un kendi software raid'ini tercih ederim.