[Pardus-kullanicilari] RAID 1 Problemi hakkinda

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
27 Eki 2007 Cmt 22:19:33 EEST

Sat, 27 Oct 2007 21:33:39 +0300, "Davut Topcan" <bocuhk at gmail.com> :

> Diğer Linux dağıtımlarının kurulumunda fdisk bölümüne geldiğimizde 2
> fiziksel diski görüyor ancak logical volume'u göremiyoruz.  Bunun
> yazılım olarak mümkün olduğunun farkındayız ancak biz donanımsal
> olarak Raid1 kurmak ve kurduğumuz işletim sisteminin iki tane
> fiziksel disk yerine bir adet logical disk görmesini istiyoruz.
> Eğer Pardus bu sistemi destekliyor ise, yeni sunucumuzda Pardus
> koşturmak niyetindeyiz.
Aldiginiz RAID cihazi eger donanimsal RAID-1 destekliyorsa ve duzgun
ayarladiysaniz, isletim sistemi seviyesine geldiginde bunu isletim
sistemi zaten tek disk olarak gorur. Bunun isletim sistemindeki bir
surucu ya da bir ayarla ilgisi yok, RAID kartiniz zaten bu sekilde
calisir. Isletim sistemi bunu ya tek disk olarak gorur ya da hic gormez.
Yani,

a - Kartiniz donanimsal RAID desteklemiyor
b - RAID-1 BIOS'ta dogru ayarlanmamis durumda

                   Doruk