[Pardus-kullanicilari] pardustan işletim sistemini bigisayardan kaldırmak sitiyorum

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
27 Eki 2007 Cmt 21:02:37 EEST

Necmettin Begiter wrote:

> Yalnız işte /proc dizini hem sistemdeki tüm donanım ve bazı yazılım hakkında
> bilgi taşıyor, hem de çalışan tüm süreçlerin bütün bilgilerini (tekrar
> söylemekte fayda var: BÜTÜN BİLGİLERİNİ) taşıyor. Çalışan dosyanın yolu,
> çevresel değişkenleri diye başlayan ve biraz zor biten bir liste.
>
> Örnek: ls komutunun verildiği konsolun program kimlik numarası (T.C. Kimlik
> Numarası ile karıştırmayınız:P) (PID) 33546 olsun. /proc dizininde, içinde
> environ, exe vs. bir sürü dosya olan şöyle bir dizin bulabilirsiniz:
>
> /proc/33546

> [...]
/proc çekirdek tarafından oluşturulan ve açılışta mount edilen pseudo
bir dosya sistemidir. çekirdek tarafından dinamik olarak doldurulur.

Yani bahsettiğiniz process yaratıldığı için /proc/33546 dizini çekirdek
tarafından oluşur, yoksa process'in yaratılma mekanizması içerisinde o
dizinin oluşturulması yoktur. /proc userspace'te çalışan programların
çekirdek ve işletim sistemi hakkında bilgi almalarını sağlar. Örneğin ps
komutu o an çalışmakta olan süreçleri /proc dizinini okuyarak listeler.

Sonuçta /proc altındaki dosyalar bir sabit disk üzerinde duran birer
dosya değillerdir. Dolayısıyla rm komutu, /proc dizini üzerinde ya da
/proc altindaki bir dosya üzerinde nasıl bir tepki verir kesin
bilmiyorum ve denemedim ama reboot ettiğinizde geri dönüşü olmayacak bir
zarar vermesi imkansızdır. Belki silmeyecektir ya da silecektir ama ls
dediğinizde o dosyanın tekrar oluştuğunu göreceksinizdir. Bilmiyorum :)
Deneyince bildiririm :)

--

Ozan ÇAĞLAYAN
Galatasaray Üniversitesi