[Pardus-kullanicilari] pardustan işletim sistemini bigisayardan kaldırmak sitiyorum

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
27 Eki 2007 Cmt 20:40:20 EEST

On Saturday 27 October 2007 20:04:52 Ahmet ERDOĞAN wrote:

> süreç bellekte ve işlem ünitesinde çalışacağından
> sorgusuz sualsiz diskteki herşeyi silebilir selim bey
> çalıştığı anda binary ile işi bitiyor kanaatimce

Yalnız işte /proc dizini hem sistemdeki tüm donanım ve bazı yazılım hakkında
bilgi taşıyor, hem de çalışan tüm süreçlerin bütün bilgilerini (tekrar
söylemekte fayda var: BÜTÜN BİLGİLERİNİ) taşıyor. Çalışan dosyanın yolu,
çevresel değişkenleri diye başlayan ve biraz zor biten bir liste.

Örnek: ls komutunun verildiği konsolun program kimlik numarası (T.C. Kimlik
Numarası ile karıştırmayınız:P) (PID) 33546 olsun. /proc dizininde, içinde
environ, exe vs. bir sürü dosya olan şöyle bir dizin bulabilirsiniz:

/proc/33546

Bu dizini silerseniz normal şartlar altında (artık normali nasılsa), çalışan
süreç sizlere ömür, ancak burada çok önemli bir nokta var, /proc dizininin
izinleri:
dr-xr-xr-x

Benim anlayabildiğim kadarıyla, /proc dizinine kernel dışında hiçkimse (root
dahil) yazamıyor. Dolayısıyla root kullanıcısı iken "rm -rf /" dediğinizde,
eğer sistem halâ çalışır durumda olsaydı, "ls" komutunun sonucunda /proc
görürdünüz.