[Pardus-kullanicilari] pardustan işletim sistemini bigisayardan kaldırmak sitiyorum

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
26 Eki 2007 Cum 09:45:04 EEST

Ahmet Bey
Anladığım kadarıyla ekran kartınızın via olması linux tabanlı işletim
sistemleri ile iyi geçinemeyen kapalı kaynak kodlu bir kart.Bu kartın stabil
olarak çözünürlük sağladığı kernel çekirdeğini Pardus 2007.2 şu an için
kullanmıyor, Pardus 2008 de bu ve bunun gibi kartlar ile ilgili çözünürlük
probleminin aşılması için çekirdek üzerinde gerekli çalışmalar yapılıyor
diye hatırlıyorum tabi maillerle yapılan haberleşmeden edindiğim bilgi. Bir
de açılışta xorg.conf dosya değişikliğinden sonra ekranda yatay renkli
çizgiler oluştuğu zaman ki bu ekranın alt tarafında oluşuyor olmalı
(genelde) yine xorg.conf dosyasına aynı çözünürlük değüeri girdiğiniz yolla
girip renk derinlik değeri depth 24 ise bunu 26 veya 32  yaparak
deneyebilirmisiniz eğer bu bdeğişik değerler ile ekranınızda görüntü oturmaz
ise bu sefer vertikal ve horizantal değerleri üzerine değişiklik yapmanız
gerekeceğinden Mönitörünüzün teknik bilgilerine erişip hangi frekans
aralığında çalıştığını öğrenip bu değerler arasında çalışmasını öngören bir
düzeltmeyi yapmanız gerekebilir.Eğer KDE masaüstüne sahip bir linux türevi
yüklemek isterseniz kartınızın tanınabileceğini düşünebildiğim kubuntu
7.10ve suse
10.3 var.Open SUSE 10.3 yüklerseniz bilgisayarınızı her açtığınızda daha
önce tanımladığınız ekran çözünürlüğü ile açılmayabilir ve her seferinde
çözünürlük ayarını  yenilemeniz gerekli.Wireles konusunda pek bilgim
olmadığı için genelde Pardus yüklediğim arkadaşlara modemlerini ethernet
kablolarını  bağlayıp ilk internete çıkış ve güncellemelerden sonra wireles
bağlantı atadığımda hiç problem çıkmamıştı.Gelelim Pardus un sisteminize
zararı konusuna.Linux tabanlı Pardus (bilgisayarınızın sabit diskinizin iki
bölüm olarak değerlendiriyorum) İki oda bir salonlu evinizin bir odasında
ikamet ediyor diğerinde ise winxp.Odalarınızın kapılarının özelliği biri
açıldığında diğeri kilitleniyor ve odada barınan salona geçiyor, kısacası o
sistem çalışıyor.Pardus un kapısını açmış çalışırken winxp nizin kapısı
kilitli olmasına kadar odanın camları ardına kadar açık hatta pardus ve
winxp kaplarınız kilitli olsa bile winxp nin camları açık ve içerden salona
geçmek için ise kilidi açmak için anahtara gerek yok anahtar içerde kapının
üzerinde çevir gir.Bu giren davetsiz misafir bios ayarlarınızdan tutunda ana
kartınızın yanmasına kadar uzanacak her türlü sabotajı yapabilecek
konumda.Yerli bir işletim sistemi kullanmak hepimizi gururlandırıyor ve
haliyle ilk başlangıçta da adapte olmak,eski alışkanlıklardan vaz geçmek
oldukça zor oluyor.2006 yılı kurban bayramının ilk günü 14 saat uğraşı ile
kurabildiğim (ekran kartımın tutarsızlığı ve akmalardan dolayı ters birşey
yapıp tüm sistemi çökertip bios ayarlarına kadar yeniden düzenleyip,ki hiç
bilmediğim konu ve iş )Pardus o günden bu güne oldukça hızlı bir gelişmeyle
bu gün daha kolay kullanıcının daha kolayca adapte olacağı  işlevsel bir
konuma geldi.Belki yaşımın ileri oluşu beyin hücrelerimin bayatlamış
olmasından bana o günlerde zor gelmiş veya beni zorlamış olabilir ama bugün
ziyadesiyle memnunum.Ne virüs vede nede Antivirüs programı derdim olmadığı
gibi 6 ayda 7 kez format atma jimnastiğide yapmayı unuttum.Bu arada ekran
kartınızın modeli ve nosu ile www.hata.org.tr ye bir hata kaydı girerseniz
çözüm daha hızlı olabilir diye düşünüyorum.İyi günler ve çalışmalar

25.10.2007 tarihinde firehawk <ahmet1985 at gmail.com> yazmış: