[Pardus-kullanicilari] güncelleme yaptıkça Pardus kitleniyor

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
22 Eki 2007 Pzt 12:28:19 EEST

On Monday 22 October 2007 12:08:14 Mustafa Sarı wrote:
> Tüm paketleri kurmak istememin nedeni (birçok programı görmüş, kısmen de
> olsa anlamış oldum) programları tanımak. Her sürüm çıktığında format atmak
> istemiyorum, sadece örnek olarak söylemiştim.
> Bilgisayarda sadece amSN ve gkrellm otomatik olarak açılışta (servisler
> hariç) çalışıyor...
> Aynı anda yaptım mı farkında değilim, denerim. Ama aynı anda iki program
> kullanamayacak mıyım? Boşta bir dünya Ram gözüküyor ve 2 gb swap var...

Aynı anda 20 program bile kullanabilirsiniz, ama aynı anda 20 programı
başlatamazsınız (daha doğrusu başlatabilirsiniz, ama tavsiye edilmez), ve
bunun boş RAM miktarıyla bir ilgisi yok. Birden fazla programı başlatmayı bir
örnekle açıklamaya çalışayım: Firefox'u tek başına çalıştırırsanız programın
açılması 10 saniye sürer. OpenOffice'i tek başına çalıştırırsanız programın
açılması 10 saniye sürer. Firefox'u çalıştırır, o açılmaya çalışırken
OpenOffice'i çalıştırırsanız, ikisinin açılması süresi de 15 saniye olur. Tek
tek çalıştırınca 20 saniye, biri açılmadan ikisini birden çalıştırınca 30
saniye (tekrar söylüyorum, bu sadece bir örnektir). (Bu savıma tepki
geleceğine eminim neredeyse, çünkü teoride böyle birşey yoktur, öte yandan,
tecrübeyle sabittir, böyle birşey var.)