[Pardus-kullanicilari] güncelleme yaptıkça Pardus kitleniyor

Mustafa Sarı talganlicakrakbusgut at gmail.com
22 Eki 2007 Pzt 12:25:39 EEST

On Monday 22 October 2007 09:36:27 Kubilay KOCABALKAN wrote:

> Burada Wine kullanımı ile ilgili bir hatırlatma yapmak istiyorum. Wine ile
> sisteminiz farklı bir bölümdede kurulu olan Windows programlarını değil,
> Linux ile Windows programları kurmaya ve kullanmaya yardımcı olur.
> Kullanmak istediğiniz Windows programın Pardus altında tekrar kurmanız
> gerekir.

Ben de Wine ile program kullanmak için Wine üzerinde kurulu olması gerekiyor
diye biliyordum.
Reklam yapmayayım, kullanmam gereken bir hukuk programı için forumlarda
araştırma yaparken, programı kullanan bir avukatın sadece bu şekilde
kullanabildiğini öğrendim. Denedim, kasıntılı olarak açıp, çalışmasa da
(benim bilgisayarım güncel olduğu için sorun çıkmadı) güncellenmemiş (veya
hangi program engel oluyorsa) bir bilgisayarda açtığımda, kasıntılı olarak
açıp, çalışmadı, fakat bilgisayarı yeniden başlattığımızda çöküş yaşadık.
Biz, açılmayanın, sorun çıkartanın Windows olduğunu düşünsek de, sonradan
öğrendik ki aynı sorunu söyleyen avukatta yaşamış, Pardus'u yeniden yükleyip,
düzeltmiş.

Tekrar söyleyeyim: Kurulu Windows üzerinde çalışan programları, ör:
C:\ Program Files\ Winrar\ Winrar.exe
Sağ tıklayıp, Wine ile aç denildiğinde çalışıyor...
Aynısını başka programlarda (Kül Tegin, Winrar, K Lite) açtı. Photoshop (şifre
hatalı) ve Winrar, açtı ama şifre istedi. Yasal olan MS Office 2003 programı
(hiçbir Microsoft programı) çalışmadı.

--
TalgaNlı Çakrak BuşguT