[Pardus-kullanicilari] Video seyrederken fare

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
18 Eki 2007 Per 23:57:34 EEST

On Thu, 18 Oct 2007 23:32:52 +0300
"ok4nunal at yahoo.com.tr" <ok4nunal at yahoo.com.tr> wrote:

> Dizüstü bilgisayarımda video seyrederken fare çok zor hareket ediyor.
> Bazende çok garip bir şekilde hızlı hızlı sağa sola gidiyor sağ tuşa
> tıklanmış gibi menü açıyor. Eğer video seyrederken durdurup yada
> bekletip fareyi kullanırsam sorun olmuyor. Bu soruna neden olan ne
> olabilir. Benim aklıma paylaşımlı ekran kartı geldi. Ama ne
> yapabileceğimi bilmiyorum. Dizüstü bilgisayarım Lenovo 3000 N 100.
> Özellikleri 1.6 ghz intel due 2 core, 1 gb ram, 120 gb hard disk,
> 7300 nvidia 128 mb ayrı toplam 512 mb'a kadar paylaşımlı ekran kartı.
> İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.

 Bu ekran kartıyla, sürücüde sorun yoksa, sorun yaşamıyor olmanız lazım.

 Bir tahmin, video seyrederken dediniz ama aslında o videoları DVD
okuyucudan seyrederken sorun yaşıyorsunuz değil mi ? Sorun böyleyse
grub parametrelerinde kernel satırına

 libata.atapi_enabled=1 ide0=noprobe ide1=noprobe

 ya da

 ide0=noprobe ide1=noprobe

 ekleyerek sistemi baştan başlatın. Sorun düzelmeli.

 Bahsettiğiniz sorun düzelmiyorsa biraz daha detaylı bilgi verir
misiniz ? (hangi programla sorun yaşıyorsunuz, hangi video dosyalarıyla
sorun yaşıyorsunuz, diğer programlar diğer dosyaları
kullanınca ya da programın video çıktı ayarlarını kurcalayınca sorun
düzeliyor mu gibi)