[Pardus-kullanicilari] Bilgisayarımda Pardus Problemleri

Özgür TOPRAK ozgurt10 at gmail.com
18 Eki 2007 Per 20:21:21 EEST

Pardus Caracal'ın kurulum hızı iyi fakat ilk çıkan pardus sürümünle
Caracalın hızını karşılaştırırsak geç kalıyor bence. Açılışlarda bir hayli
düşünerek açılıyor. Hemde Amd +3000 işlemci, Asus anakart, 1 gb ram 256 mb
ekran konfigrasyonunda. Bilgisayarımda Windows ile birlikte Pardus yüklüydü;
fakat malum Windows göçtü. Pardusu kullanmaya devam ederim dedim ama nafile
Windows ile beraber yanında pardusta göçtü ve bir türlü açılmadı. Çalışan cd
ile deneme yaptım o da fayda etmedi. Güzel bir format için kurulan pardus cd
sini kullanayım dedim. Fakat daha önce gayet güzel çalışan Pardus cdsi bir
sürü hata verdiği ve diskleri biçimlendirip kurulum yapamadığı için mecburen
Windows cd sini kullanarak önce windows sonra pardusu yükledim. Gerekli
güncellemeleri yapmak için internete bağlanayım dedim. Fakat Speedtouch 330
usb modemi tanıtana kadar canım çıktı. Paket yöneticisi güncelleme yapıyor.
Fakat sistemde bulunan Ağ durumu bağlı değilsiniz yazıyor. Biraz uğraştan
sonra Ağ durumu da bağlısınız dedi fakat bu seferde firefox bir türlü
internete giremiyor. İnternete bağlı olupta firefoxun çalışmaması ilginç.
Firefox seçeneklerden ağ ayarlarını da yapıyorum fakat çabalar nafile.

Atı ekran sürücüsünü kurdum fakat sürücü 2 kez açıp kapatma sonunda devreye
girdi. Fakat görüntülenme sıklığı 60 hertzden başka desteklemesi yok.
Windowsta 70, 75 hertz gibi üstleri vardı. Düşük hertzler gözler için
zararlı. İlginç olay pardusun daha önceki sürümlerde 60 üstündeki hertzleri
ekranda kullanabiliyordu.

Geri bildirim sihirbazı gönderiyorum diyor ama maalesef çalışmıyor. Ayrıca
en son yaptığım güncellemeden sonra yüklü olan ofis kendiliğinden kayboldu
ve mecburen yeniden yüklemek zorunda kaldım.

Yeni Masaüstü temaları indirmeye veya ekran koruyucusu yüklemeye
tıkladığımızda hata veriyor.

Alcatel usb 330 modem kullanıyorum diye internette sörf edemedeğimi
zannediyordum fakat Ethernet girişinden çalışan Airties modemde de
güncelleme yapıyor fakat internette sörf yapamıyorum. Kopete, Amsn vb. hata
veriyor ve çalışmıyor.

Creative 5.1 surround ses sistemi kullanıyorum fakat bilgisayarın önünde
duran ufak hoparlörden bir türlü ses gelmiyor. Ses sürücülerini tekrar
kurdum. Amorak'ın ses ayarlarını 5.1 yaptım. Kmix ayarlarını yaptım fakat
bir türlü düzelme olmadı.

Bana bir yol gösterebilecek olan var mı?

Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

--
Blog Adresi: http://burhaniye.blogspot.com  ..... Türk İşletim Sistemi
Pardus'u denediniz mi? Ayrıntılı bilgi: http://www.pardus.org.tr