[Pardus-kullanicilari] home dizinini yeni oluşturduğum disk bölümüne taşımak

Mucibirahman İLBUĞA mucip.ilbuga at gmail.com
18 Eki 2007 Per 10:46:36 EEST

Selamlar,
etc/fstab içerisinde tüm dizinlerinizin nereye bağlandığını
görebilirsiniz. Yeni bir disk oluşmuşsa (mesela hda7) tek yapmanız
gereken home u /etc/fstab dosyasında bu diske bağlamak... Dosyayı
kaydedip çıkarsanız tekrar sistemi çalıştırdığınızda bu dizin home
olarak bağlanmış olur... Aslında sistemi kapatıp açmak da gereksiz.
/etc/fstab'ı değiştirin ve kaydedin

daha sonra umount home diyerek home dizinini çözün daha sonra
istediğiniz dizine mount komutu ile tekrar bağlayın. Ama bundan önce
home dizininizin tam anlamı ile hatta -p parametresi ile yeni sürücüye
kopya etmeyi unutmayın!

--
Saygılarımla,
Mucip:)